"Twingly statistik"

fredag 10 april 2015

Långpromenader......lekinviter...



Morgonrunda...inga barn i skateparken ännu...


Både igår och idag har vi gått långpromenader två gånger om dagen. Vi brukar variera våra promenader men nu har vi gått samma runda alla gånger. På eftermiddagarna har vi gått motsols mot vad vi gått tidigare på dagen så det är ju lite variation i alla fall.. Det har blåst ordentligt framför allt utmed Gröndalsviken men ändå har det varit riktigt skönt ute.



Promenad längs Gröndalsviken




Albin ser redan trött ut






Jag kollar in fåglarna i vattnet....



Vet inte vad Albin har hittat för spännande doft....




Väntar på matte....






Tror att Albin njuter av solen.....




Mötte min kompis Timo....kollar efter honom och hans husse.....




Robban och Albin får vänta på matte och mig.....




Det blåste ordentligt både igår och idag....




Vilopaus.....





Det kommer två små hundar mot oss. De ser lite skraja ut....




Några små blommor utanför vårt hus












Idag bytte Robban bromsskivor på sin bil också och det tog ju sin lilla tid även om det gick fortare än vad han trodde från början. Skönt med ordentliga bromsar på bilen i alla fall tycker jag…..








Albin är helst på balkongen när vi är hemma och ska vila. Jag föredrar fortfarande soffan......


Det finns mycket att titta på.....




Ett gäng "gubbar" som håller på med nätinstallationer i området















Matte och jag ska strax gå till sängs.  Matte har kollat på Let´s dance. 

Albin sover sedan ett par timmar tillbaka. Hans nya liv är nog ansträngande för honom men han är så duktig. Både igår och idag gjorde han små lekinviter när vi var ute men jag är ingen lekhund så det hade han ju inte mycket för. Det verkar som om han gillar mig även om det syns att han har respekt för mig.

Han verkar inte heller vara lika rädd för Iris längre men hon lärde sig tydligen en läxa för hon utmanar honom inte på samma sätt som tidigare utan håller sig lite mer på avstånd från honom nu.




Albin tycks gilla och ha accepterat Leo fullt ut....De kommer väldigt bra överens....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar