"Twingly statistik"

onsdag 9 december 2015

Ekorrar....dammsugare...



Det blev separata promenader idag också och det har jag inget emot för jag vill gärna ha matte för mig själv.


Vad är det som prasslar? Äsch, bara en katt....






...men vad är det som springer där?



Visst var det en ekorre men vart tog han vägen?



Jo, nu sitter han och retar mig högt uppe i trädet....Tänk om jag ändå kunde klättra!!!



Matte berättade att två ekorrar lekte och jagade varandra precis framför matte och Albin på stigen när de var ute på en promenad. Albin brydde sig inte ens utan fortsatte bara att leta efter spännande dofter på marken. Det skulle ha varit jag det. Jag blir helt "tokig" när jag får syn på en ekorre.....

















Här har vi gjort ett kort stopp vid närbutiken för matte skulle köpa citroner igen. Matte använder mycket citroner i både vatten som hon dricker och i te så de tar fort slut



Det doftar ljuvligt gott från pizzerian. Lite fräckt att låta mig stå här och sukta.....











Matte var tvungen att vädra trots oljudet utifrån till Albins förtjusning. Han älskar att sitta på balkongen och kolla in vad som händer där utanför.....






De har snart grävt upp hela gräsmattorna för den här fiberdragningen. Det värsta är ändå att det blir så lerigt överallt av arbetsfordonen. Jag är faktiskt rädd om mina tassar och vill inte gå i geggan.....




Albin har fått syn på en hund och den måste ju kollas in ordentligt.....





Jag håller mig helst inomhus men nu ska tydligen matte dra fram dammsugaren och den gillar jag inte.....







Leo som är så cool i de flesta situationer är väldigt rädd för dammsugaren så varje gång matte ska dammsuga, vilket hon gör minst en gång om dagen så säger hon först till Leo även om han sover. "Nu ska jag dammsuga". Då springer han och gömmer sig bakom någon möbel. Han har alltså lärt sig vad matte säger och vad hon ska göra....Smart katt!


Varken Leo eller jag gillar den högljudda dammsugaren. 
Albin bryr sig inte speciellt mycket om den och Iris flyttar sig inte ens om matte när matte kommer med dammsugaren......





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar