"Twingly statistik"

söndag 20 december 2015

Midsommar?.....fäller mycket...

+12 grader idag så det var lika varmt som på midsommarafton och det är nästan lika grönt ute också. Inte klokt egentligen även om matte inte gillar kyla och snö....




Jag har gått dubbla morgonrundor idag. När jag kom hem från den första rundan fick jag min frukost. När jag var klar med den följde vi med Albin och Robban ut.



Matte skulle till närbutiken och hämta  sina dammsugarpåsar som hon prenumererar på och som hon har glömt att hämta ut. Det går ju åt några i det här hushållet...





Här väntar vi på matte utanför butiken





Albin hade en massa tussar hängande i baken så Robban tog bort dem.....Albin fäller jättemycket just nu. Jo, jag fäller en del jag också men inte som Albin




Ska vi lämna Albins päls här? Det blåser bort sa Robban som redan var på väg hemåt med Albin....





Troligen någon hund som har pinkat här men det fick inte Albin göra fast han ville det....



Albin kollar in en liten pudel som ska passera förbi....






Kollar också in den lilla hunden som ser riktigt skraj ut när han får syn på oss. Bråttom fick han....















Igår åkte matte och Robban till Ica Maxi för att storhandla. Vi fick inte följa med för Robban hade bara bilbärgaren hemma. Trodde aldrig att de skulle komma hem men de var tydligen inte ensamma i butiken precis. 

Hur som helst när de hade kånkat in alla varor så tog Robban Albin med sig. Han fick åka med Robban ner till parkeringen. Albin som gillar att åka bil tyckte att det var spännande och kollade nyfiket omkring sig.....












Albins spegelbild i bakrutan.....



















Idag har Robban handtvättat bilen och satt dit nya backljus....Nu är han på väg till företaget för att byta bil till sin egen. Han ska inte jobba förrän på tisdag....









Dags att vila efter rastrunda och kvällsmat.......


Leo låg och iakttog mig medan jag käkade upp min kvällsmat


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar