"Twingly statistik"

tisdag 8 december 2015

Irriterande oväsen....


Hela dagen har det varit ett himla enerverande oväsen här utanför huset på andra sidan vägen. Stadsnät håller på och gräver ner fiberkablar i marken. Alltså, det har inte varit tyst i  en minut och de lär väl hålla på flera dagar framöver kan jag tänka mig. 

Det grävs förresten överallt i området så vart man än tittar eller går så är det grävskopor, traktorer och stora lastbilar som för oväsen. Och till skillnad från Albin så gillar jag inte alls allt buller och oljud.



Det är ett himla oväsen på grävskopan där borta...




...för att inte tala om utegymmet som de håller på och gör i ordning intill skateparken. Jag ville bara därifrån.....




Jag hamnade i världens lövhög...Plötsligt hörde jag ett himla oväsen från några fåglar också. Jag tror att de slogs. Det lät så i alla fall.....




Matte har gått separata promenader med oss idag då Robban jobbar. Han åkte vid tiotiden på förmiddagen och jobbar ända till klockan 17 i morgon eftermiddag så det kan man väl kalla ett mastodontpass.














Förutom den vanliga tisdagstvätten och våra promenader så har matte haft en hel del skrivarbete att utföra så här hemma har det varit lugnt. Till Albins besvikelse kunde vi inte ha balkongdörren öppen för oväsendet utanför var alltför högt och irriterande. Jag fick ju faktiskt nästan ont i huvudet...








Nu ska Albin gå sin kvällsrunda så jag slappar under tiden. Sedan är det min tur....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar