"Twingly statistik"

tisdag 29 december 2015

Rådjur....smällare....




I morse gick vi gemensam runda Albin och jag när Robban kom efter ett dygnspass på jobbet. Han hade haft mycket att göra så han var dötrött. Efter morgonrundan var han tvungen att lägga sig och sova.



Så mycket snö är det inte här. Det är väldigt knaggligt och halt däremot....



Albin har hittat en spännande doft




...och här kollar han efter mig som alltid kommer på en bit bakom....Albin går för det mesta fort medan jag drar benen efter mig som matte säger...



Jag har inte så bråttom.....





Plötsligt fick jag syn på två rådjur som gick över vägen......







...de försvann upp på slänten till järnvägen och försvann sedan in i skogsdungen. De såg inte så gamla ut....






Jag blev förstås eld och lågor och ville springa efter men det satte matte stopp för....Albin stod som ett fån och bara glodde. Han undrade nog vad det var för djur? Matte tycker att det är jätteskönt att han inte är lika intresserad av vilt som jag är......
















Carina har varit här två gånger idag mellan sina körningar. Hon följde med ut på en kortare promenad med Albin och mig vid lunchtid men matte glömde sin mobil hemma så det blev inga bilder.




Vi har precis ätit kvällsmat så nu är det dags att vila en stund innan vi ska gå kvällsrundan.

Hoppas nu att det inte blir som igår kväll. Vi hade precis kommit innanför dörren när de började smälla hej vilt här utanför. Jag blev dörädd och skakade jättemycket. De höll på en bra stund innan det blev tyst. Usch, så skraj jag var....Albin hade lagt sig för natten och han verkade inte bry sig speciellt mycket men jag tycker att det är så otäckt.......


Smällare är förbjudna i Sverige. Fyrverkeriartiklar med knall som främsta effekt får inte heller säljas eller användas i Sverige enligt polisens hemsida men varför ha en lag som inte efterföljs? Ingen bryr sig ju......















Matte fick en ny bok av Robban idag så nu har hon lite att läsa....






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar