"Twingly statistik"

torsdag 3 december 2015

Omväxlande dagar.....

Det har varit två hektiska dagar för matte. Hon har haft massor att göra men vi har hunnit med våra promenader som vanligt ändå.....

Igår var det -1 grader och idag +9 så det svänger fort...


Igår hade vattenpölarna frusit till is , idag var det bara blött överallt





Albin gillade förstås de isiga partierna




Varför bygger man ett utegym mitt i vintern?




Nyfikna Albin var förstås tvungen att ta en närmare titt i den vattenfyllda gropen





Jag står hellre på fast och torr mark...




Vi tog en sväng ner till Ica Maxi också. Stretching på gång som vanligt....







Väntar på Robban som gick in med matvarorna. Vi ska gå en promenad igen.....







Robban hade ett ärende i närbutiken. Albin gäspar som vanligt även om det inte är lika ofta som tidigare....





Kommer inte Robban snart?















Oj, jag har fått syn på Carinas buss




Jag blev så himla glad så jag både skällde och hoppade högt upp och ner....





Jag rusade fram till Carina.....Hon hade väntetid i ett par timmar mellan körningarna....





Carina hade med sig nybakat bröd till frukost. Det doftade jättegott...





Albin blev också jätteglad och hoppade upp i knäet på Carina


















Vi tog en längre promenad vid lunchtid innan hantverkaren kom för att förstärka golv- och fönsterlister i mitt och mattes sovrum samt vid balkongdörren. Det tog hela eftermiddagen. Vi får hoppas att det blir varmare nu så vi slipper frysa på nätterna.....




...och äntligen lagade de lyktstolpen utanför vårt hus så vi slipper treva oss fram i mörkret på kvällarna






En katt sitter och njuter i solen vid husväggen















Jag retas med Albin och har snott hans dagbädd......






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar