"Twingly statistik"

söndag 27 december 2015

Juldagarna över.....äntligen snö....









Nu är tydligen juldagarna över för den här gången. Det har varit roligt men jobbigt också.....


Julafton


Vi har varit och köpt ett par julklappar till Nicklas. Vi ska fira julafton hos Carina och ska åka dit om två timmar




Albin måste alltid stretcha när han har hoppat ur bilen...




Två timmar har gått och Albin ser lite fundersam ut. Ska vi åka igen?



Jag blev jätteglad när jag fick syn på Carina




...och Nicklas. Han åkte  iväg en stund för han hade lovat en kompis att vara tomte för barnen i hos kompisens familj. Nicklas var nervös men det hade gått bra. Modigt gjort av honom ändå....



Dagen före julafton köpte Nicklas denna nybesiktade bil av en kompis till Robban och det till ett mycket bra pris...




Vi tog en rastrunda innan vi gick in till Carina. Jag blev helt stirrig av alla dofter. Här springer mycket vilt kände jag....



Albin hälsar på Carina






Felix är nyfiken och han blev inte speciellt glad när han fick syn på oss. Katterna är inte hundvana och fick hålla till på övervåningen




Det är trångt hos Carina men det gick bra. Här är julklappsöppning på gång. Nicklas fick mest julklappar förstås




...och matte fick precis det hon hade önskat sig. Böcker av sina favoritförfattare......












....samt denna dvd-serie som hon hade önskat sig





...och så fick hon en balansbräda som hon också ville ha. Bra träning för knän och anklar som matte har problem med..




...och en pannlampa. Det kan matte verkligen behöva eftersom hon har så dåligt mörkerseende och belysningen här ute är inte den bästa......














Albin och jag fick också julklappar


...förutom kycklinggodis fick vi de här mjukisdjuren. Både Albin och jag gillar mjukisdjur jättemycket....Visst är de söta!







Det är roligt med julafton men också väldigt jobbigt....














Juldagen




Vi gick en långpromenad




Vi gick förbi Nicksta camping som nu är flyktingförläggning













Det var riktiga stormvindar




...det var nästan svårt att ta sig fram



Robban och Albin var framme och kollade in de höga vågorna




Ett par båtar ligger kvar i småbåtshamnen



Nyfikna Albin måste kolla in allt....




Nu fick han syn på ett par hundar som passerade förbi




Fullt med änder och andra sjöfåglar i vattnet....



Jag håller mig helst en bit från vattnet...













Annandag jul blev en ren slappardag med bara kortare promenader




...och här har någon/några roat sig med att ha omkull staketen vid utegymbygget





...intressant doft





Kollar upp på barnen i skateparken....
























Det har blåst ordentligt så det ligger avbrutna träd och grenar lite här och där.....










Jag tittar efter Albin som gick sin morgonrunda när det nästan var dags för lunch






Härmapan Iris skulle naturligtvis också kolla



Albin hade fått stå uppbunden medan Robban var inne i närbutiken. Han är inte van att stå där ensam men det gick bra....



 ....även om han nog undrade när Robban skulle komma?








Lunchdags.....det bästa med julen var nog maten. Vi har fått både köttbullar, prinskorv och lite skinka...så gott men nu är visst julmaten slut och det var ju synd....





Leo ligger ofta intill mig när jag äter och Iris på tröskeln mittemot. De här katterna verkar gilla trösklar har jag märkt....









Så snopna och glada både Albin och jag blev när vi kom ut och upptäckte snön när vi skulle gå rastrundan innan kvällsmaten. Det har snöat mycket på en kort stund....
















Albin hoppade och skuttade runt och var jättelycklig. Jag tog det lite lugnare men kul är det....

...och nu ska vi gå ut i snön igen......


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar