"Twingly statistik"

tisdag 22 december 2015

Ingen julstress här inte....






Jag trodde att det var min kompis Timo som gick där borta men det var en annan golden som jag inte känner....så synd




Nu ska vi ut och åka igen..Det är några inköp som ska göras tydligen




Jag ser jätteglad ut ända tills det var dags för Robban att lyfta in mig i bilen. Då försökte jag sticka iväg men jag kom förstås inte långt eftersom jag var kopplad....Albin hoppar glatt in helt självmant...



Vi har ju gått de vanliga promenaderna också



Albin hittar alltid spännande dofter...




Han har blivit jätteduktig när vi möter hundar...(för det mesta)









Matte tillhör inte dem som stressar inför julen precis....



Hon somnade på soffan så jag var rädd att hon skulle glömma bort vår kvällsmat. Tack o lov ringde Robban och väckte henne. Han jobbar nattpass idag.












Matte har ännu inte julpyntat klart och inte heller handlat julmaten eller alla julklappar.



För första gången i mattes hela vuxna liv har hon inte beställt eller tillagat någon julskinka. Matte har annars alltid fått beröm för sin goda saftiga skinka som hon alltid har ugnsbakat men nu är det tydligen slut med det....

Hon är själv inte så förtjust i skinka och i år ska vi vara hos Carina på julafton. Hon kommer att ha julskinka förstås men hon är inte heller så speciellt förtjust i det och Nicklas är det inte alls så Robban ska få ta hem den överblivna skinkan när vi åker hem.

Matte fixar sillen och en Janssons. Något som Carina och Nicklas inte äter över huvudtaget. Det gör inte Albin eller jag heller men vi hoppas på att få en smakbit av skinkan. Är det jul så är det.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar