"Twingly statistik"

måndag 14 december 2015

Pudersnö....stolpar


Helgen har varit lugn. Det har inte hänt mycket här inte. Jag blev glad i morse när jag kom ut och såg att det var lite vitt på marken. Inte var det mycket utan bara lite pudersnö men bättre det än det regniga vädret och blöta underlaget......









Och vad är det där för hundar egentligen? Känner inte igen dem....





Här hittade jag något intressant....



Albin blev också glad när han såg den vita marken när det var dags för honom att gå morgonrundan. Matte tog ut mig först...... Albin hittar hela tiden spännande dofter....










Ut på promenad igår.....



Albin har rusat upp och ner för slänten




Jag försöker se vad det är som prasslar i skogsdungen....




Och så prasslar det där också...äsch bara fåglar tror jag men man vet aldrig för här brukar det finnas många ekorrar...Albin undrar vad jag håller på med?





Nästa grässlänt....





Matte fryser...Vi väntar på Robban som är inne och köper frimärken....






Den där lilla hunden möter vi flera gånger om dagen......





Där står en kille och fiskar i kylan. Det finns tydligen en hel del fisk här så jag hoppas att han får napp....





Och här står Robbans bärgare....







Nu är vi äntligen på väg hem....




Matte, är det inte dags för mat nu?








Carina var här hela lördagkvällen. Hon hade kört ungdomar till idrottshallen här i stan vid femtiden. Det hade anordnats fotbollsturneringar inför luciavakan så hon skulle inte hämta dem förrän vid midnatt. Fick höra sedan att de inte var klara när hon kom så Carina var inte hemma förrän klockan 02.30 på natten. 




Här är jag lite sotis för att Carina klappar Albin i stället för mig....



Upp i knäet på Carina som var både trött och frusen....




Han la sig vid hennes fötter sedan





Det blev trångt runt Carina så Iris la sig på soffbordet framför henne....




Den enda som inte blev så jätteförtjust över besöket var Leo. Han vill inte bli störd när han sover. Han kan se riktigt arg ut när han är på det humöret....Han skulle i och för sig kunna flytta på sig till en lugnare plats men nu har han fått för sig att det är soffan han ska ligga på....













Albin fattar inte hur han ska komma på rätt sida av stolpen




.....och inte tycks han vilja lära sig heller men matte brukar inte ge sig så lätt åtminstone inte när jag har fått hjärnsläpp vid stolparna....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar