"Twingly statistik"

onsdag 8 juni 2016

Ekorre...fåglar....bråk



Det var grått och mulet i morse och regnet duggade ner under morgonrundan. 



Vad är det för ett litet kryp?















Vi hann inte mer än äta frukost förrän det var dags att åka till Ica Maxi. Albin var alltså uppe tidigare än vanligt. Matte var tvungen att handla lite innan Robban åkte och jobbade. Vi fick följa med ifall det skulle börja åska. Matte trodde att jag skulle känna mig lugnare i bilen än hemma. Nu hade vi tur för det blev ingen åska...



Hemma igen. Jag blev lite orolig så jag visste inte om jag skulle hoppa ur bilen eller inte för det kändes som det skulle åska igen...Minns gårdagen med fasa....






Albins vanliga stretchövningar





På väg hem upptäckte jag en ekorre som sprang över gräsmattan och sedan upp i eken. Jag tvärnitade......





...men den stackars ekorren blev ideligen attackerad av fåglar så den hoppade från träd till träd. Fåglarna var på honom hela tiden. Robban trodde att de vaktade sina bon och ungar....








Vi tog en kort rastrunda innan Robban åkte och jobbade strax före elva....





Plötsligt ser jag Robban åka förbi utanför huset.....



..för att en kort stund därefter åka förbi igen. Han hade nog varit till sopcontainern gissar jag










På eftermiddagen klarnade det upp och solen tittade fram. Det var ganska så skönt för idag var det bara hälften så varmt som igår...






Nu börjar jag faktiskt lacka ur för jag får aldrig leta efter korv i träden längre. Kan inte matte fatta att jag blir besviken?



Vad är det som prasslar där borta? Äsch, bara några fåglar igen. Det låter som om de bråkar..Vad är det som händer?






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar