"Twingly statistik"

onsdag 1 juni 2016

Morgontrött...present....träningsvärk




Matte gick in till Albin vid 08.30-tiden för att gå morgonrundan med honom. 

Jag hade förstås redan varit ute långt tidigare för Leo väckte matte och mig redan vid sextiden. Han skrek som en dåre och krafsade på sovrumsdörren så det gick inte att slappna av. Han ville ha mat så det var bara att kliva upp....



Albin ser lite förvånad ut och undrar vad matte vill?



När matte säger att de ska gå ut lägger han sig så här. Han har absolut ingen lust att gå upp. Så typiskt honom....




Till slut kom de ut ändå...Jag var ju hemma och väntade på frukosten för jag hade inte fått den ännu. Ofta äter jag innan Albin överhuvudtaget har kommit ut på sin runda för jag kan inte vänta hur länge som helst men i morse fick jag vänta. Fattar inte varför?



Albin kollar in ett par söta dvärgpudlar. Han bryr sig inte om små hundar förutom att han inte tycks gilla papillon av någon konstig anledning...














Vi tog en promenad när Robban kom ett par timmar senare. Då ringer Carina och säger att hon är i Nynäs och ska lämna över en present till matte så vi gick till parkeringen vid småbåtshamnen. Jag kände igen Carinas buss på långt håll så när vi hade gått över vägen släppte matte mig så jag kunde springa till Carina. Nu var jag tyvärr påverkad av värmen så jag kunde inte springa lika fort som jag brukar göra.




Carina var tvungen att ta sin 45 minuter långa vilopaus innan hon skulle åka rundtur i Haninge så vi satt i skuggan hos henne eller satt? Albin och jag låg ner för det mesta och pustade ut, åtminstone gjorde jag det...








Vilopaus...Matte och jag höll oss under trädet där det var skugga. Puh, så varmt...






Matte blev jätteglad över den fina presenten. Carina gav henne den här mycket fina tekoppen av Månses design.  Hon hade köpt den i Hälsingland dit hon hade en körning häromdagen.










Robban har världens träningsvärk. Han kan knappt gå så det ser lite roligt ut. Han sprang ju 4 km häromdagen. Matte hade sagt till honom att ta det lugnt i början när han inte är van men det lyssnade han inte på förstås så nu får han lida. 

Dessutom var det hur mycket jobb som helst natt så det blev ingen vila alls. Egentligen ska han springa i morgon också men det vet vi inte om han klarar av..Det ser inte så ut nu i alla fall.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar