"Twingly statistik"

tisdag 7 juni 2016

Hetta...åska....rädd




Värmen slog emot oss redan när vi gick morgonrundan klockan sju i morse





Två timmar senare skulle matte gå med Albin men han såg inte speciellt intresserad ut där han låg utsträckt på Robbans säng....




Om man gäspar stort kanske matte förstår att jag fortfarande är trött, tänkte nog Albin



...men se det gick inte matte på. Hon hade tvättstugan och ville gå rundan innan det var dags att hämta upp den torra tvätten




Ja, till slut kom de ut och nu var det ännu varmare, runt 24 grader

Sedan har vi varit ute på flera separata kortare rundor i värmen. Det är inte lätt att hitta några skuggiga platser precis















Albin kollar efter en hund som passerade förbi




Han har oftast sällskap av Iris ute på balkongen

















När matte gick ut med Albin vid fyrasnåret så öppnade sig himlen helt plötsligt. Det kom världens regnskur så de fick snabba sig på hem.....

Jag vägrade att gå ut för jag kände att åskan var på väg och jag hade rätt. Plötsligt brakade det loss..




Efter ett tag lugnade ovädret ned sig så pass mycket så att jag kunde äta min kvällsmat. Vet inte vad som kan få mig att inte äta mat?


Det gäller att slicka skålen ren, så gott...



Albin var också noga med att få i sig allt






...för att inte tala om Leo som nu sitter och äter upp det Iris har lämnat kvar








Och nu har helvetet satt igång igen och nu är det värre än tidigare och det är precis ovanför oss....Usch, så rädd jag blir. Det här var inte alls kul....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar