"Twingly statistik"

tisdag 28 juni 2016

Mår pyton....hundmöten....Leo








Morgonpromenad

Matte skulle helst ha legat kvar i sängen i morse och skulle nog ha behövt det också men hon var tvungen att ta en maskin med Iris nerpissade handdukar. Medan maskinen jobbade tog matte morgonrundan med mig men hon är bra dålig. Hon har jätteont i halsen, har feber och ont i kroppen och är otroligt snorig.

Egentligen skulle matte passat på att handla på Ica Maxi medan Robban var hos sjukgymnasten men det gick inte så Robban fick handla det viktigaste.

När han kom hem vid ettiden så tog vi en kort promenad i hettan



Så varmt det är...

Matte börjar undra om Albin också är allergisk mot gräspollen för herregud vilka nysattacker han får ibland nu när gräsmattorna är nyklippta




Albin la sig plötsligt ner i skuggan






Oj, det fläktade till lite grann, så skönt...




En gammal tax knallar förbi. Inte går det fort inte...








Meningen var att Robban skulle ta en längre promenad med Albin och mig vid tretiden innan han skulle åka och jobba nattskift kl 17 men precis då ringer hans arbetsgivare och säger att hans bärgningsbil är trasig så Robban måste börja jobba tidigare. Vi kunde alltså bara ta en kortare promenad och matte följde med trots att hon nog helst skulle ha legat kvar i soffan..


Albin var riktigt duktig då två stora hundar plötsligt dyker upp,  först en stor svart hund och därefter kom en ridgeback. Albin sa inte ett knyst och stod bara helt stilla och tittade på dem när de passerade förbi...












Får väl passa på att gratta Leo som har namnsdag idag. Jag hörde att Leo betyder lejon och det är väl precis det han tror att han är den kaxiga katten...









Nu ska både matte, Albin och jag hämta krafter till kvällsrundan, ja det är väl framför allt matte som behöver vila fram tills dess.....



Både Albin och Iris gillar att vara ute på balkongen. Nu är det ju lite svalare framåt kvällen och då är det riktigt skönt...



Jag lägger mig under bordet. Jag blev faktiskt sur när matte sa till mig att jag ska låta bli att skälla när någon går i trapphuset..Det är tacken det när jag bara vaktar huset...




Det är illa när matte varken orkar läsa eller lösa korsord. Och matte som alltid är hungrig kan inte äta och det gör ju inte det hela bättre precis...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar