"Twingly statistik"

måndag 6 juni 2016

Förkyld... gräs....öronproblem?....Albin på dagsutflykt...






Jaha, nu var den här helgen över. Vi har inte gjort något speciellt för matte är fortfarande döförkyld så det har bara blivit korta promenader.



Matte kom tyvärr aldrig iväg på restaurangbesöket i lördags då Carina fyllde år. Hon låg utsträckt i soffan mest hela dagen förutom när hon var tvungen att gå ut med oss......










Robban var inte här igår på söndagen heller. Efter firandet av sin syster åkte han till Solna och blev kvar där så matte tog ut oss på separata rundor då också....





Albin satt upp i sin bädd för en gångs skull när matte kom in till honom igår morse. Annars brukar han inte alls vilja gå upp så tidigt men han behövde troligen gå ut eller så mådde han inte så bra...




......för han käkade en hel del gräs under morgonrundan




...och ännu mer gräs




...och så plötsligt kände han igen Robbans bärgningsbil

När han kom hem ville han inte ha någon frukost och det är väl första gången det händer. Senare på dagen åt han i alla fall och han verkar inte sjuk på något vis så det var nog något tillfälligt...














Idag tog Robban med sig Albin. Han skulle polera fälgar och allt krom på bärgaren. De åkte till kompisens garage klockan elva och har inte kommit hem ännu. Tur att matte skickade med både mat och vatten till Albin...

Robban har skickat ett par bilder till matte....




Ska åka till garaget



....några timmar senare




Robban hade med sig en filt till Albin. Han la den i skuggan men Albin envisades med att vara i solen...



Så här blanka fälgar är det nog länge sedan bilen hade.
















Undrar vart Albin har tagit vägen?




Oj, nu är det någon granne som lagar mat känner jag


Matte och jag har gått några promenader idag. det har varit skönare väder och inte så hett....

Matte såg att jag skakade på huvudet flera gånger och verkade ha problem med vänster öra så när vi kom hem skulle matte göra rent men det gjorde ont så det ville jag inte alls vara med om. Matte ska be Robban hålla i mig när han kommer så att hon får rengöra örat lite bättre.....usch!





I väntan på honom vilar jag


Iris ligger i mattes sovrumsfönster och kollar



...medan Leo kollar ut genom köksfönstret. Jag tror att de saknar Albin...















Matte är banne mig dum i huvudet...

Hon tänkte att hon skulle festa till det med lite jordgubbar och glass eftersom det är Sveriges nationaldag.

Det är bara det att är man björkpollenallergisk så ska man undvika jordgubbar (och även äpplen) och är man dessutom mjölkallergiker ska man inte äta glass.




Även om matte bara åt åtta jordgubbar och lite gammaldags vaniljglass så fick hon känna av det. Hon blev förstås illamående av glassen och fick andningssvårigheter av jordgubbarna. Ja, hon får skylla sig själv eftersom hon var medveten om att det kunde hända. Hur dum får man bli egentligen?








Robban ringde. Albin är på väg hem. Han är nog bra trött nu kan jag tänka mig. Klockan är ju över sju. Det blev en lång dag men han har nog haft kul. Han har tydligen hälsat på en hel del folk och varit mycket intresserad av vad som hänt runt omkring....Han har varit jätteduktig enligt Robban och det tror jag också...
















Det är nymåne igen














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar