"Twingly statistik"

söndag 12 juni 2016

Morgontrött....separata promenader....hundmöten...






I morse vid niotiden

 Måste du väcka mig nu? Alltså, Albin har aldrig bråttom upp på morgnarna men de hinner inte mer än ut på första bästa gräsmatta förrän han måste göra ifrån sig.  Han är alltså jättenödig men det visar han inte här precis. Likadant varje morgon...


Igår morse låg han i sin egen bädd och hade inte den minsta lust att gå ut..Det är verkligen en morgontrött kille det här..










Albin undrar nog vart Robban har tagit vägen?  Jag tror att han saknar honom...

Om Albin var trött i fredags så har han varit mycket piggare nu i helgen med betoning på mycket piggare, förutom på morgnarna förstås. Matte har gått ett flertal separata promenader med oss och extra långa med honom.. 

Albin är mycket lugnare när han är ute ensam med matte. Igår mötte de många hundar men han brydde sig inte, inte ens när han fick syn på Timo. Idag var han lite mer på sin vakt när han fick syn på en hund....



...och att hitta platser att urinmarkera på är han noga med



Nu har det inte varit så himla varmt tack o lov men matte och jag har ändå försökt att hålla oss i skuggan i möjligaste mån...



Jag hör att det prasslar bakom buskaget. Undrar vad det kan vara?



Kollar in den ilskna schäferblandisen. Bäst att vänta så att hennes matte får med sig tiken.....




Oj, där är det några personer som testar träningsredskapen på gymmet




Det är riktigt torrt på sina ställen trots regnskurarna som har kommit



Skateparken var full med småbarn idag. Den minsta var bara en tvärhand hög men de är alla så jätteduktiga att åka på sina kickbikes....Tyvärr är inte banan avsedd för dessa små. Det finns en kickbikebana för dem alldeles intill men där är det aldrig några ungar utan oftast helt tomt som idag...



Matte gick dit med Albin. Han älskar att hoppa över och springa på hindren












Jag känner att Albin har varit här




 Här hamnade jag mitt bland en massa klöver och inte bara jag. Det var en massa surrande insekter här också men jag har inte samma insektsfobi som Albin har...




Tycker att Albin ser lite avvaktande ut när han försiktigt luktar på grässtråna














Leo har lagt sig mitt i soffan. Tror ni att han kan maka på sig när han vet att jag vill ligga i den ena hörnan? Nää...Jag fick krypa ihop så gott jag kunde....




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar