"Twingly statistik"

tisdag 14 juni 2016

Två intensiva dagar i värmen...nyfikna Iris






Jag var så trött igår så jag orkade inte blogga och egentligen orkar jag inte det nu heller men får väl göra ett försök....

Två intensiva dagar i värmen. Även om det fläktar så är det varmt i solen....Matte börjar fundera över om jag också reagerar mot pollen för jag får mina nysattacker när vi är ute....











Så fort matte öppnar dörren till balkongen på morgnarna ska Iris ut och lukta på blommorna....





Men matte blev allt annat än glad när hon kom upp från tvättstugan och upptäckte att det låg en krossad lerkruka och massor av blöt blomjord över mattan. Hon hade precis vattnat blommorna....Matte har en lång blomlåda som hon har planterat olika örter i. Iris måste ha hoppat upp på den och så har blomlådan rasat ner. Det var örter, jord och krukskärvor överallt...


Här ser man att Iris tittar intresserat upp mot lådan med örterna i...I stället för att vila en stund efter tvätten så fick matte ta och städa balkongen. Det var inte lätt att dammsuga mattan precis...Iris höll sig undan och det var väl lika bra det....

Jag och Albin var inte heller hemma för jag fick följa med när Albin skulle gå sin morgonrunda. Jag hade ju gått min flera timmar tidigare.....












Står uppbunden utanför vårt hus när matte skulle gå in och hämta sitt id-kort som hon hade glömt. Hon skulle hämta ut ett paket  och då behövde hon det...

Albin fick följa med Robban till Stockholm där han skulle träffa och lämna över en massa jobbpapper till sin arbetsgivare. Robban frågade faktiskt om jag ville följa med men det ville jag inte. Jag åker inte bil i onödan...



Matte är inne och hämtar sitt paket



Det ska bli skolavslutningsparty inne på idrottsplatsen i kväll så de håller och riggar upp scenen och en del andra grejer




Plötsligt får jag syn på Robbans bil. Jag blev jätteglad..



Jag rusade fram och hälsade på honom





Jag blev lika glad över att se Albin också



...och Albin stretchar som vanligt










Vi gick en jättelång promenad klockan fem. Det var ganska så jobbigt för det var fortfarande varmt....



Vi har precis gått nerför en massa trappor





...och det sluttar fortfarande brant nerför


Vid Nicksta var det bara en massa kanadagäss och några barn vid badet....


Stanna matte! Jag ser något uppe i trädet. Det kan vara en ekorre men inte stannade hon inte....




Skönt med lite skugga



Det tycker Albin också....


Vi går längs Gröndalsviken



Albin har det jobbigt med värmen





Det var  fint väder om man gillar att det är varmt




Vi gick runt idrottsplatsen igen



De har ställt upp en klättervägg också



Albin tar en vilopaus och andas ut


...han hittade tydligen någon spännande doft också



När vi äntligen är hemma så möter vi en granne som de naturligtvis måste snacka med



Albin vill gå hem...



Han la sig i skuggan intill huset


Jag vill också gå hem och till slut gjorde vi det...Matte fattade att jag var både törstig och hungrig...Kvällsmaten blev faktiskt  minst en timme försenad...









Gårdagen var lika jobbig den.. Vi gick flera promenader men både Albin och jag tyckte att det var jobbigt med värmen även om det fläktade då med....


När matte och jag skulle gå morgonrundan igår måndag, så mötte vi Robban utanför huset. Han var minst sagt dötrött efter att ha jobbat sedan torsdag morgon utan avbrott. Han hade sammanlagt fått sex timmars sömn under alla de här dygnen och bara käkat några mackor och lite yoghurt. Det hade varit hur mycket jobb som helst både dag som natt. Tack o lov har han bara ett sådant här mastodontpass var 8:e helg och det brukar inte vara så mycket jobb som det var nu.


Matte gick upp och hämtade Albin så att vi kunde ta morgonrundan tillsammans men han var inte speciellt intresserad som vanligt. Hur som helst lyckades matte få med sig honom till slut. Väl ute blev han jätteglad när han fick syn på Robban och mig.


Morgonrunda....


Tyvärr kunde inte Robban lägga sig och sova när vi kom hem för han skulle till sjukgymnasten och köra en timmes träningspass.

Därefter åkte han till Djurboden för att köpa katternas älskingsmat.....Han kom i säng kl 13 för att sedan bli väckt två timmar senare då han fick ett jobb via telefonen  men det delegerade han vidare till sin arbetsgivare....

Vi gick ut på en ny promenad i stället....


Några killar ska tydligen ut på sjön....



Albin kollar också på båtfolket



Följa John?







Plötsligt la sig Albin ner och ville inte gå


och då la jag mig också ner.....



Det var så skönt att ligga och vila i skuggan










Nu är vi dötrötta men snart är det dags för kvällsrundan.....Festen är tydligen igång på idrottsplatsen för vi hör tydligt musiken....Hoppas att skolungdomarna får en kul kväll!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar