"Twingly statistik"

tisdag 8 november 2016

Blötsnö......halka...,




Det hade kommit lite mer snö i natt, fast bara lite. Jag gick morgonrundan när matte hade laddat maskinerna i tvättstugan



Nästan två timmar senare gick Albin ut men han hade inte bråttom precis....





Klockan har passerat halvtio men Albin har ingen som helst lust att kliva ur bädden





Albin kollar in en liten tax som passerade förbi












Idag fick jag vänta på frukosten och fick den inte förrän samtidigt som Albin. Jag gillar inte att vänta men hade förstås inget val. Nyfikna Iris är lite väl närgången tycker jag.....











Matte och jag hämtade en liten bunt Metro. Matte har lagt dem på golvet innanför ytterdörren för det blir så slaskigt där. Det är inte skönt väder nu. Blöt snö kommer från himlen.....












Robban tar jobbet som han provade på igår. Först måste han dock ta nytt YKB (yrkeskompetensbevis) för hans har gått ut så det måste förnyas. YKB är en obligatorisk grund- och fortbildning för lastbilsförare. Han hoppas på att få plats på kursen i Västerås som börjar på måndag. Kursen är fem dagar lång.




Han är på väg hem från Kungsör. Resan tar vanligen två timmar. Nu har det gått tre timmar och han har bara kommit till Västerhaninge. Långa köer då både bilar och bussar har kört av vägen i halkan. Robban bytte till vinterdäck häromdagen men upptäcker nu att han troligen behöver nya för han får för dåligt fäste. Robbans teori är att däcken har torkat sedan förra säsongen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar