"Twingly statistik"

tisdag 29 november 2016

Snö...hundar....nymåne




Varken matte eller jag trodde våra ögon när vi gick ut på kvällsrundan igår. Från att ha varit barmark bara ett par timmar tidigare kom det nu massor av snö. Albin fick sin kvällsrunda först så matte  satte på mig regntäcket för att jag inte skulle bli så blöt inför natten...



I morse var snön kvar. Det är kul med snö....



...det tycker Albin också



Han har haft fullt sjå med att kolla in alla hundar idag..Här de två labradorerna



....och så den gamla taxen



...sedan en rhodesian ridgeback



...och så de tre småhundarna som de såg igår också



Matte är inte så förtjust i att jag inte lyssnar på henne när jag får vittring på alla viltspår. Här får jag en tillsägelse...



Och där borta ser jag Timo som rullar sig i snön....



Kollar in en liten fågel. Vad pysslar han med egentligen?




Jaha, nu är schäferblandisen igång igen











Det är nymåne. Matte varnade Robban igår kväll för att det kan bli jobbiga trafiksvårigheter och tekniska problem. Vanligt  i ett par dygn vid nymåne....





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar