"Twingly statistik"

torsdag 10 november 2016

Slask.....Stronghold





Morgonrunda





Snön finns bara kvar på enstaka platser nu. För övrigt är det bara slaskigt och smutsigt....




Matte och Robban hade ett par ärenden att uträtta så det blev en tur med bilen...




Kollar in en border collie som kommer emot oss. Jag tror inte att jag har sett honom tidigare



Albin kollar på två barn som leker på lekplatsen. De verkar ha kul i sörjan...






Albin väntar på mig...



...medan jag har klättrat upp i snödrivan för att undersöka några intressanta dofter

Ju längre fram på dagen, desto mindre snö är det kvar, synd verkligen. Fryser det på nu lär det bli jättehalt för det är alldeles blött på väg- och gångbanor....















Albin och jag har fått en ny dos Stronghold spot-on mot rävskabb. Albin kliar sig inte längre men vi måste ta en ny dos om två veckor igen för att vara på säkra sidan.









För en gångs skull får Albin ligga i sin dagbädd för oftast ligger någon av katterna i den numera.



...men Iris vill ju helst sitta i mattes knä dagen lång




Leo påminner matte om att det är matdags















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar