"Twingly statistik"

torsdag 3 november 2016

"Sitt, godis, sitt"....."stanna"




Vi tog samma långpromenad idag som igår men åt motsatt håll för att få lite variation. En annan förändring var ju vädret för idag regnade det inte alls. Det var grått men skönt ute...




Först mötte vi en liten pudel som inte verkade helt förtjust i att få syn på mig men det var en stor stark karl som höll i kopplet så de försvann ganska så fort. Strax därefter möter vi två småtjejer  med en springer spanieltik som blev fullständigt "galen" när jag närmade mig. "Sitt, godis, sitt", "sitt godis, sitt", "sitt, godis, sitt" skrek småtjejerna i ett kör till tiken som hoppade och studsade men som ändå snodde till sig godisbit mellan utfallen. Matte och jag gick över på andra sidan av vägen och försökte passera snabbt förbi för att underlätta för tjejerna. Matte var nog lite osäker på om de kunde hålla kvar tiken i kopplet och det var nog tur att jag helt nonchalerade den argsinta tiken. Jag låtsades inte se henne helt enkelt. 

Undrar hur det hade gått om jag också hade blivit arg? Matte gillar inte när små barn ska rasta hundar som är argsinta på andra hundar. Hon tycker att det är ansvarslöst av de vuxna hundägarna att utsätta sina barn för det. Och förresten, även om deras hund är lugn o sansad så vet man aldrig vem de möter ute för här finns många hundar och alla är inte snälla.....Tro mig!














Kollar in en stor fågel....




Här har jag fått upp vittringen på något...




Vågorna var mindre idag för det blåste inte lika hårt




...och änderna var kvar i badviken




Där borta går en golden men det är tydligen inte Timo



De flesta har tagit upp sina båtar men det finns många kvar...




Man ska se sig för innan man korsar vägen. Att alltid stanna vid vägkanten var nog det första matte lärde mig när jag kom hit. Matte tycker att "stanna" är det viktigaste kommandoordet och det är jag jätteduktig på i alla situationer....









Om jag skulle säga någonting om mattes tvångsmatning av Iris så hade vi rätt igår då vi sa att vi var tveksamma till att det skulle gå lika enkelt idag som igår. Det gjorde det inte! Som hon spottade och fräste. Sicken katt! Det är ju bara att gapa och svälja. Matte säger att det var rena himmelriket att tvångsmata Leo när han var sjuk för något år sedan i jämförelse med Iris och ändå ska hon bara ha pyttelite våtfoder med kortisonet i sig....I morgon ska hon bara ha en fjärdedels tablett och det ryms ju i ännu mindre våtfoder men den här proceduren är inget matte ser fram emot och jag förstår henne....Tur att det bara är en gång om dagen, säger matte..







Jag har precis käkat kvällsmat så nu ska jag vila en stund


Det gäller att slicka ur skålen ordentligt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar