"Twingly statistik"

onsdag 16 november 2016

Stretching...knän....inte helt snäll




Ska han ut med båten igen? Det var rätt kyligt i morse så det såg inte så inbjudande ut precis men han brukar visst åka ut och fiska oavsett vilket väder det är.......




Jag mötte Timo i morse. Han hade gått sin morgonrunda men han är lika morgontrött som Albin så när han kommer hem efter rundan så somnar han om i ett par timmar till...



Två timmar senare är det dags för Albin att gå sin morgonrunda. Varje morgon måste han och Iris först ha sin hälsningsritual. De två gillar varandra jättemycket....




Det är viktigt att stretcha och Albin är duktig på det. Han har ju problem med just det här bakbenet men i morse fick han upp det ovanligt högt. Det varierar en hel del vad gäller hans förmåga att röra på benet....Han har väl knäproblem som matte...










Efter frukost och övriga morgonsysslor tog matte bussen ner till Ica Maxi för hon var tvungen att köpa bröd, ägg och grönsaker. Tyvärr har de inte glutenfritt bröd i närbutiken. Hon var väl borta i knappt två timmar. Resan och väntetiden mellan bussarna tar längsta tiden. 

Hur som helst när hon kom tillbaka så kunde hon knappt stödja på vänstra benet för smärtorna i höft och knä så det har bara blivit korta rundor för Albin och mig under dagen. Ja, mig gör det inget. Jag ligger så gärna i soffan men matte får dåligt samvete för Albin behöver mer motion. Hoppas verkligen att det onda gör mindre ont i morgon...



Matte förstod genast på både Albins och mitt beteende att jag inte hade varit helt snäll mot Albin när hon var borta. Jo, jag skämdes faktiskt och Albin har väl aldrig tidigare blivit så översvallande glad när matte dök upp.









Iris fick sista kortisondosen idag. Hoppas att inte klådan kommer tillbaka nu bara!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar