"Twingly statistik"

lördag 26 november 2016

Vårväder....advent....





Idag har det varit ljuvligt skönt väder, varmt och soligt, ja det kändes som att våren var här och inte som slutet av november...









Matte har putsat alla fönster eftersom hon skulle upp med  alla adventsstjärnor och adventsljusstakar. Hon bytte bara gardiner i köket men först var hon tvungen att stryka dem förstås så nu har hon gjort två saker som hon avskyr, alltså att putsa fönster och att stryka är det värsta hon vet fast jag tycker nog att det gick ganska så smärtfritt för jag hörde bara någon enstaka svordom och det när hon skulle upp och ner från stolarna som hon måste upp på för att nå....Det ena gav det andra så det blev rena storstädningen innan hon var klar......Hon röjde till och med i klädkammaren och rensade bort kläder som hon varken kan eller vill ha längre. Jag följde med matte och lämnade dem i klädinsamlingscontainern så att någon annan kan få nytta av dem.

Vi hann i alla fall med en varsin längre promenad idag, Albin och jag. Därefter bara korta rastrundor



Eftersom det var så skönt väder var många hundar ute så det fanns mycket som måste undersökas både för Albin .....



...och för mig




Albin trodde kanske att han skulle få åka bil när de gick förbi garaget på hemvägen men tji fick han. Bilen står fortfarande trasig på kompisens verkstad och Robban är i Kungsör...









I morgon ska matte och Carina besöka julmarknaden här i stan om nu matte kan röra sig då efter dagens slit och gymnastiska övningar...

Det blir en mycket lugn kväll och just nu samlar matte kraft så att vi kan gå våra kvällsrundor om cirka två timmar.....


...och det gör jag också
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar