"Twingly statistik"

torsdag 24 november 2016

Lugn o stabil....bytt sele...




Det märktes mest på skatebanan att det hade regnat under natten, för oj så blöt den var. Jag hade lite spring i benen i morse så jag kutade runt en stund på grässlänten. Inte alls vanligt när det gäller mig.....




Det brukar finnas ekorrar här men jag fick tyvärr inte syn på någon den här gången




Vem är det som kommer? Nä, ingen hund som jag känner igen. Hoppas att han uppför sig ordentligt och inte som hunden som kom springande fram till mig igår kväll. 

Matte och jag var ute på kvällsrundan då en sheltie kommer utrusande från en villa. Han skällde som en besatt och rusade rakt över vägen och fram till mig. Hans matte kom skrikande efter honom. Jag fick jättemycket beröm av matte för att jag helt nonchalerade den påstridiga hunden som inte gav sig förrän hans matte fick tag i honom.....

Matte var glad att det inte var Albin hon var ute med för hon vet inte hur han hade reagerat? Han hade inte varit lika lugn och stabil som mig i alla fall. Det är ett som är säkert....













Albin fick en längre morgonrunda än vanligt i morse. Här kollar han in den gamla taxen som jag brukar möta



Här har nog inte Albin gått förut så det fanns många nya intressanta dofter att undersöka


















Till lunchpromenaden fick jag tillbaka min sele som Albin har lånat. Matte tycker att den satt lite väl tajt på honom och den går inte att få större. 



Man kan ju tro att vi inte gör annat än går med nosen i marken men vissa dagar finns det hur mycket spännande dofter som helst...



Här vid lekplatsen brukar hundar sitta bundna



Albin måste alltid fram till just det här trädet....Han får ha den röda selen tills matte har lämnat in hans trasiga sele till skomakaren. Hon hoppas på att han kan laga den om hon nu kommer in till centrum någon dag?




Nu kollar han in pendeltåget som gnisslar något otroligt då det ska stanna vid stationen.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar