"Twingly statistik"

söndag 13 november 2016

Skönt promenadväder....ensamma


I morse gick faktiskt Albin och jag ut på morgonrundan samtidigt. Det händer inte ofta precis. Både matte och jag blev förvånade över att både han och Robban var vakna....



Albin busar med Robban












...medan jag kollar in några hundar som är ute på sina morgonrundor


 Albin var faktiskt riktigt duktig vid alla hundmöten förutom när vi mötte den hysteriska schäferblandisen. Albin kunde inte låta bli att besvara hennes utbrott....













Några timmar senare tog matte ut Albin på en lite längre promenad. Lite snö finns kvar intill skateparken. Annars är det dåligt med snö kvar här.... 







Albin hoppade plötsligt upp på en bänk som de skulle passera förbi













Därefter var det min tur att gå en längre promenad. Nu hade Carina kommit. Hon hade ett par timmars väntetid mellan körningarna. Hon började tidigt i morse och slutar inte förrän sent i kväll.









Spännande doft



Två uppkäftiga hundar passerade förbi mig




Det var varmt och otroligt skönt väder idag



Det plaskar i vattnet...




Och där kommer några bekanta....



...de två söta och trevliga rumänerna







Gårdagen blev verkligen trist för både Albin och mig. Vi var ensamma hemma i sex timmar och så länge har vi aldrig tidigare blivit lämnade.....

Matte, Robban och Lena var på barndop i Vårdinge kyrka, söder om Södertälje.



Matte är gammelfarmor till lilla Ture som döptes.


Här sitter Ture i Carinas knä. Det är alltså hennes och Robbans brorsons lilla son.












Nu har Robban och Lena åkt till Kungsör. Robban ska gå den fem dagar långa YKB-kursen i Västerås och den startar i morgon bitti. Albin blev besviken när han inte kunde få följa med.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar