"Twingly statistik"

måndag 19 december 2016

En dag i bilen....julinköp....räv





Ute på morgonrunda som vanligt. Där kommer en goldentik som jag möter nästan varje morgon




...och där kommer en riktigt snygg schäfer som jag inte har sett förut

Precis när båda hundarna var i jämnhöjd med mig satte jag mig för att bajsa. Schäfern glodde på mig som om jag inte vore klok och tiken blev nyfiken och ville fram till mig men det satte hennes husse stopp för. Har de aldrig sett en hund på toa förr kan man undra? Matte tyckte i och för sig att jag satt på ett litet olämpligt ställe men vad gör man när det trycker på?














Klockan tio åkte vi och kastade en massa förpackningar  innan Robban skjutsade matte till läkaren....


Matte lämnade statistiken över sitt blodtryck som har pendlat  upp och ner den senaste tiden. Under denna tid har matte tagit en blodtryckstablett och det var en kväll när trycket var skyhögt. Läkaren sa att hon skulle fortsätta så, alltså bara de gånger hon mår riktigt dåligt av att trycket ökat rejält. Det finns inget fel på mattes hjärta i alla fall utan det var njurarna, kroppens reningscentral som reagerade när matte fick kräksjukan och då kan trycket höjas rejält. Mattes husläkare är väldigt skicklig och förklarar allt så ingående och bra.

Den otroliga smärtan i höft och vänster ben beror på en kraftig inflammation i muskler och höft. Tyvärr kan inte matte äta smärtlindrande eller ta kortisonspruta så det är bara vila som gäller. Ja, hon ska ju röra på sig förstås. Att sitta långa stunder är inte bra. Läkaren tyckte att hon skulle fortsätta att smörja in sig med Tigerbalsamet eftersom det lindrar för stunden.... så jag får stå ut med stanken kan jag tänka mig.


Matte funderar dock på att kontakta sjukgymnasten i morgon för att få stötvågsbehandlingen igen. Den hjälpte ju ett tag i alla fall senast hon fick det.










Nästan hela dagen har vi varit i bilen. Ja, vi har ju rastat ett par gånger förstås




Det tog en timme hos läkaren. Sedan mötte vi Carina som hade rast. Hon följde med till Köttboden där matte skulle hämta ut fyra julskinkor som hon hade beställt. Carina skulle ha en av dem. Två av dem ska Lena (Kungsör) ha och den fjärde är mattes.....






Jaha, sedan hamnade vi på Ica Maxis parkering. Det var dags för matte att julhandla eftersom Robban åker iväg och jobbar i morgon. Det tog över en timme innan de var klara. Vi åkte hem med alla varor. Robban gick en rastrunda med oss medan matte packade upp allt......






Iris har hittat en plastpåse med julskinkor













Tro inte att matte hade handlat klart. Nej, nu åkte vi hela vägen in till Handen. Vi djur måste ju också få något i oss i jul.....













Med kattmaten fick matte en fin porslinskula som hon hängde upp vid katterna matplats




Leo var måttligt intresserad. Han undrade mest var maten fanns ?












Jag är nu helt slut efter dagens bilåkande. När vi åkte hem från Handen kom matte på att hon hade glömt att köpa ost så det blev ett nytt stopp vid Ica Maxi. Självklart fanns det mer som hon tydligen hade glömt.....och så skulle ett par julklappar inhandlas förstås. Jag trodde aldrig att vi skulle komma hem......

Måste vila så jag orkar med kvällsrundan...... 



När vi skulle gå ut på kvällsrundan igår kväll stod en räv precis utanför källardörren intill cykelställena. Nu blev han skrämd och stack iväg när vi öppnade dörren. Undrar om han är där i kväll också? Jag har ju faktiskt känt vittringen efter honom flera kvällar.. Nu vet matte var det var som jag blev så exalterad över...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar