"Twingly statistik"

fredag 16 december 2016

Töar...storstädning...kvällsmat



Det var riktigt varmt ute i morse även om det blåste en del




Mycket av isen hade töat bort men än är det halkvarning på många gångvägar.....










Så här såg Albin ut när matte kom in vid tiotiden för att gå morgonrundan med honom. Inte mycket till action där inte....




Ut kom han till slut ändå. Han lyssnar till högt borrljud från småbåtshamnen



Viktigt att markera både här och där




Den gamla taxen passerar förbi










Hör en hund som skäller bakom mig. Jaha, det var den långhåriga schäfern som har skällt på mig sedan han var liten valp fast han tystnar ganska så snabbt...




Lite snö finns det kvar på vissa ställen men inte är det mycket precis




Albin känner nog att jag var där i morse




Albin trodde nog att det var Carina som kom i den lilla grå bussen men det var det inte. Hon hade andra körningar idag







Förutom de vanliga separata promenaderna har matte haft storstädning idag. Det behövdes säkert för det blir fort dammigt och så fäller vi ganska så mycket allihop även om Albin och Leo är värst...Albin har tjockare underull än vad jag har och Leo släpper stora tussar. Det spelar ingen roll att matte borstar oss och dammsuger varje dag det är snart fullt med hår i alla fall....och grus som vi drar in...








Vi väntar alla på att matte ska resa sig så att vi får vår kvällsmat någon gång. Just tiden för kvällsmaten är även Albin och Iris noga med. För Leo och mig är alla mattider viktiga.... 




Snart säger nog Leo till matte...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar