"Twingly statistik"

onsdag 7 december 2016

Sömnproblem...hundmöten...kattlek







Morgonrunda vid åttatiden

Det blev inte mycket till sömn i natt heller pga mattes ständiga nysattacker. Hon fick ju ont i bihålorna samtidigt som hon drabbades av influensan och har fortfarande ont i huvudet. Nu har hon blivit dunderförkyld, nyser och snorar i ett och blodtrycket som var så skyhögt pendlade nu under dagen mot mycket högt till mycket lågt och det är tydligen jättejobbigt.



















Tyckte att jag såg Timo där borta




...och där kommer tollaren som jag möter i stort sett varje dag












Matte gick inte ut med Albin förrän hon var klar i tvättstugan och det var strax före kl tio. Även om hon helst hade sluppit tvätta idag så var hon tvungen eftersom Iris stora handduksförråd var nerpissade. 













....och så här såg Albin ut när matte skulle hämta honom. Snacka om att vara morgontrött....




Ut kom han till slut ändå



Albin har varit jätteduktig vid alla hundmöten idag



Inga utfall alls trots att det plötsligt dök upp en golden som påminde om Timo. Matte såg inte kvinnan och hunden förrän de dök upp alldeles intill dem för att solen var så stark. Albin tittade bara på hunden och sedan koncentrerade han sig mer på dofterna på marken. Strax därefter dyker nästa hund upp, ras okänd, modell mellanstor, men Albin var fortfarande lika avslappnad. Så skönt!




Det har alltså bara blivit korta separata rastrundor idag också. Hoppas att matte mår bättre i morgon för nu börjar det här bli långvarigt....


Jag är ju en riktig soffhund men jag tror att Albin börjar bli lite rastlös för han försökte leka med katterna idag. De var ju inte nödbedda precis men jag gillar inte lek och bus så jag avbröt det hela ganska så snabbt....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar