"Twingly statistik"

fredag 30 december 2016

Promenader....half-wrap...konsert




Kollar om det är Carinas buss som kommer men det var det inte....




Är utanför garaget men låtsas som om jag har hittat något mycket intressant som måste undersökas




.....för jag vill inte åka bil



...men blev förstås tvungen




Robban fick sopa rent inne i garaget för matte har sagt upp garaget och skulle lämna ifrån sig nycklarna idag. Snacka om att det har blåst in mycket löv där......

Vi åkte till hyresvärden med nycklarna efter att först ha varit vid sopstationen med en massa förpackningar som vanligt. Därefter skulle matte till Ica Maxi för att handla lite inför nyårshelgen. Där träffade de Carina som följde med hem. Hon hade några timmars väntetid mellan körningarna.










När hon hade åkt tog vi en längre promenad. Det är varmt ute, +7 grader 



Albin i sprättartagen




Här väntar han på mig....




...medan jag kollar på ett par ungdomar i skateparken




Albin är duktigare än vad jag är när det gäller ögonkontakt





...och han vill ofta pussa mig



...men det vill inte jag att han ska göra













Nu är Robban och Albin på väg till Kungsör för att fira nyårshelgen där. Robban tog med sig Albin för han trodde att matte får fullt sjå med mig eftersom jag får panik av alla smällare och fyrverkerier....Hittills har det varit ganska så lugnt här även om jag hörde smällar nu på eftermiddagen.

Matte tänkte linda mig i morgon kväll på samma sätt som förra nyårsafton. Det har en lugnande effekt på oss hundar. Matte trodde inte sina ögon när hon märkte att jag till och med somnade en stund på kvällen


Bild från förra nyårsafton då jag hade somnat





Half-Wrap heter metoden. Man använder en elastisk binda. Dra inte åt hårt!












Matte fyllde ju år igår och hon tackar så mycket för alla gratulationer.


Carina hade samma körning igår som idag så hon hade ett par timmars väntetid. När hon kom vid tiotiden så fick hon köra matte akut till läkaren. Nu blev det nya direktiv när det gäller blodtrycksmedicinen. Nu ska matte äta den varje morgon och komma tillbaka dit om tre veckor. Dessutom ska hon få göra en kardiologisk cykeltest men när det kommer att ske vet hon inte.



Jag gillar Carina







Matte fick den här fina orkidén av Carina




Robban och Lena tog alla promenader med oss hundar igår så det blev inga bilder från dem....

Dagen började inte alls bra men blev desto trevligare på kvällen.



Matte hade önskat sig en biljett till Sofia Källgrens julkonsert här i Nynäshamns kyrka. Hon fick konserten i julklapp av Carina och eftersom hon mådde bättre på kvällen så åkte hon dit och det behövde hon inte ångra.. 

Sofia har en fantastisk röst, är trevlig och chosefri. En av de bästa julkonserter som matte har varit på och hon har varit på många. 















Nu kollar matte på hockeymatchen, Djurgården - Frölunda. Djurgården firar 125 årsjubileum och matchen går inför ett närmast fullsatt Globen. Det står 1 - 0  till DIF en bit in i första perioden.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar