"Twingly statistik"

onsdag 19 juli 2017

Inköp....sur....mjukisdjur






Robban skjutsade matte till Ica Maxi för hon behövde storhandla. Eftersom matte inte kan gå mer än ett par steg åt gången så fick Robban springa runt i butiken och plocka de varor som matte ville ha. Tur att det finns en bänk i den butiken för kunder med onda ben.....Att matte överhuvudtaget följde med berodde på att hon ville komma ut och se lite folk och dessutom behövde hon handla i  hälsokostbutiken inne i stan.


Hemma igen




Jag har fått syn på två hundar som jag inte har sett tidigare....



...och jag håller fortfarande koll på dem. Jag är extra uppmärksam när Albin är med men han verkar inte ha sett dem










Här är jag sur och det för att jag fick en tillsägelse av Robban. Han ville inte att jag skulle hoppa på hans mage när han vilade i soffan men jag ville ju bara busa med honom...











Jag har massor av mjukisdjur som jag är väldigt rädd om. När Albin kom till oss så gömde matte undan mjukisdjuren för jag vaktade dem och var ibland riktigt dum mot Albin trots att han aldrig tog någon av mig. Sedan förstod jag att jag inte behövde vakta dem mot honom för han bryr sig inte alls om några mjukisdjur. Igår hittade matte några fler som var undangömda. Hon tvättade dem så att de skulle vara rena när jag fick tillbaka dem...













Matte fick ett nytt brev från sin husläkare idag. Han hade fått remissvar från ortopeden i Västerås och de säger att matte inte får komma dit. 

De tycker att hon ska fortsätta med sjukgymnastik och äta antiinflammatorisk medicin tillsammans med Alvedon. Det är ju bara det att något hände med diskbråcket när matte var på sjukgymnastik i början av juni. Sjukgymnasten stretchade hennes ben och efter det kom den ständigt ihållande smärtan samt domningarna i höger ben och höft och ibland även i vänsterbenet. Efter det besöket kan matte varken gå eller stå någon längre stund. Och hon kan inte längre göra någon av alla de övningar som hon dagligen har tränat de senaste fem-sex åren. 

Dessutom är hon allergisk mot antiinflammatoriska läkemedel så de kan hon inte äta....suck....Nu var det ju inte hennes husläkare som skrev remissen utan en läkare som hon bara har haft telefonkontakt med och som sjukgymnasten också har pratat med. Man vet ju dock inte vad läkaren skrev i remissen. Han kan ju i alla fall inte ha skrivit att tillståndet kraftigt har försämrats...Nu ska ju matte till sin husläkare på fredag så får vi se vad han har att säga och föreslå....

.....men det ligger nog något i det som matte säger: "gamla kärringar är inte så mycket värda i det här samhället så varför satsa på dem?". Hon blev inte speciellt förvånad över att ortopeden inte ens vill göra en undersökning....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar