"Twingly statistik"

torsdag 27 juli 2017

Klantiga matte.....mattider....sur


Som vanligt har Robban tagit promenaderna med oss idag. Vi fick en extra runda bara för att matte har klantat till det för sig så hon blev tvungen att gå till hyresvärden......Robban, Albin och jag följde med och väntade utanför...





Matte fick ett telefonsamtal från sin förra hyresvärd i Nynäshamn som undrade varför de hade fått pengar från matte när hon inte bor kvar där? Matte fattade först ingenting men det visade sig att hon har betalat in augusti hyra till fel hyresvärd. 

Nu fick matte dra ut en kopia på inbetalningen och traska iväg till sin nuvarande hyresvärd för att visa sin klantiga felinbetalning så att de inte tror att matte är sen med hyran. De var förstående till mattes misstag. Och det var ju jättesnällt av hyresvärden i Nynäs att ringa och tala om att de hade fått pengarna för annars hade det ju kunnat bli problem framöver. De lovade att sätta in summan på mattes konto idag. Det är ju inga småpengar det handlar om precis. Nu har matte tagit bort den förra hyresvärden från sitt bankkonto.



Vi väntar på matte som är hos hyresvärden. Det är bra torrt ute nu...



Jag väntar på matte men Albin fattar inte riktigt varför vi sitter här



....han ville helst gå därifrån
















Matte ville träffa lite folk så vi åkte till caféet.....




Hemma igen....



Nyfikna Albin undrar vad karln gör med bilen












Idag blev Robban bjuden på kasslersallad. Matte hade kvar en bit kassler från i förrgår....














Robban hade plockat svarta vinbär till matte. De ska hon ha i en paj....


















Matte har ändrat mattiderna och det till det sämre anser jag för nu får jag bara frukost och kvällsmat och ingen lunch. Varför, jo matte tycker att att jag lägger på mig för mycket och blir alltför tjock. Det här gillar jag inte alls så inte undra på om jag blir sur....men min brorsa Albin bryr sig inte ett skvatt för mat är inte lika viktigt för honom... konstig kille....

Ja, nu är det väl i alla fall snart dags för kvällsmat hoppas jag. Jag är så himla hungrig....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar