"Twingly statistik"

måndag 3 juli 2017

Trist helg....lite tur...luktsinne....

Så var den här helgen över och den har varit riktigt trist. Robban har i och för sig gått alla promenaderna, ett par riktigt långa med mig och Albin men jag vill helst att min matte ska följa med men hon har inte varit utanför dörren på hela helgen. Inte har det hänt något spännande när vi var ute heller. Måltiderna var det enda jag hade att se fram emot men då har matte dragit ned på maten så jag tycker inte att jag känner mig tillräckligt mätt heller. Och inte har Albin lämnat kvar några rester som han brukar göra. Igår låg en ynka liten morotsbit kvar i hans matskål och idag har han slickat sin skål ren vid varje måltid. Märkligt att han helt plötsligt käkar upp all sin mat?....



Väntar på att Albin ska resa sig upp...




...tänk att han alltid ska vila sig. Vi kommer ju ingenstans på det här viset















Det är sällan Leo är ute på balkongen men i morse hände det och det var innan matte hade hängt upp alla Iris' nytvättade handdukar....















Sedan skulle Robban till Ica Maxi. Matte trotsade smärtorna och följde med för hon ville ut och röra på sig och så behövde hon handla lite också, både på Maxi och på apoteket.....

Matte hade faktiskt lite tur med inköpen. Hon scannar ju alla varor på Maxi och när hon var klar på betalstationen så kom en i personalen fram och frågade om hon ville ha en ask Dumle. Matte blev förstås förvånad över att hon skulle få den gratis men tackade förstås ja. Dessutom fick hon en jättefin vit plåtburk som vi kan ha våra hundkex i, egentligen var den avsedd att ha välling i men det dricker ju ingen av oss......



Matte har de senaste dagarna letat efter en tunika på nätet men inte hittat någon hon vill ha eller de som hon fastnade för var förstås slut i hennes storlek. Nu fick hon syn på en fin och skön tunika när hon passerade skyltfönstret på HM så den köpte hon. Ibland ska man ha tur.....











På hemvägen stannade vi till vid Lenas café för en snabbfika. Under juli månad har de öppet varje dag, annars är det ju bara på helgerna.



Robban har rastat Albin och mig och matte gav oss vatten innan de gick in på fiket.










Iris är lite lustig för hon provar ofta olika liggplatser. Det här ser inte alls skönt ut för fotpallen sluttar ganska så mycket men hon sover djupt och tungt ändå....







Vet inte om det var så himla bra att matte följde med till butikerna. Nu fullkomligt stinker det av Tigerbalsam i hela lägenheten. Den enda som inte reagerar på lukten är Iris. Hon sover lugnt vidare. Vi andra som har välutvecklat luktsinne håller oss så långt borta som möjligt....Vet inte ens var Leo har gömt sig? Matte brukar be mig om ursäkt för att hon ska använda balsamet för hon vet hur jobbigt jag tycker att det är men tydligen lindrar det något för stunden. Balsamet sätter fart på blodcirkulationen har jag förstått....Hörde också att det är bra att smeta på om man har fått myggbett eller getingstick....






Hoppas att Lena och Robban kommer snart så jag får komma ut och andas frisk luft. Matte säger i och för sig att jag kan gå ut på balkongen men det vill jag inte....

Det dröjer väl en stund innan de är här för de ska äta först så jag vilar under tiden. Robban har lagat pannbiff hörde jag. Han är jätteduktig på det.....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar