"Twingly statistik"

tisdag 11 juli 2017

Promenader.....samma procedur....




Dags att gå morgonrundan. Jag vill ju att matte ska följa med men det går ju inte....

Robban har gått promenaderna med oss under dagen och vi fick sitta i bilen en stund medan han fikade hos Lena på caféet.. Nu är Albin med honom i trädgården....








Skräp från buskarna har blåst ner i bassängen











Och här har det varit lugnt. Matte har haft skrivarbete att utföra så det har hon gjort till och från hela dagen men det blir många pauser...









Matte orkar inte laga några avancerade rätter just nu så det blir mest något som går lätt och snabbt. Idag käkade hon ugnsbakad lax med majonnäs och dilltäcke och till det  grönsaker...





Hon fixade till en blåbärspaj också men jag lovar att det kom många fula ord ur mattes mun innan hon var klar i köket. Jo, jag hörde det även om hon försökte viska orden tyst för sig själv....









När Robban kom hem med mig efter senaste promenaden så skickade matte ut honom för att köpa ägg på torget...














Nu väntar jag på att Robban och Albin snart ska komma så att vi kan gå kvällsrundan.... 

Det är samma procedur varje kväll när vi har kommit hem efter rundan. Vi får vårt kvällsgodis, ja även katterna vill ha sitt godis då. De sitter redan på köksbordet och väntar medan vi är ute.  Albin somnar sedan i sitt rum och jag gör matte sällskap tills det är dags för oss att gå till sängs.




Godissugna katter












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar