"Twingly statistik"

fredag 7 juli 2017

Kort minisemester....paket....kantarellsök


Robban har redan kommit hem så det blev en mycket kort minisemester för honom men både han och Albin har haft det jättetrevligt på Nåttarö och de kommer att åka tillbaka senare i sommar



Albin på Utö Express 




Båtresan tar 25 minuter från Nynäshamn






Promenad på ön







Det fanns mycket att titta på









Skönt med vila i skuggan




Robbans kompis jobbar och är ansvarig alltiallo på ön





Det var inte lika fullt på båten på hemresan...



...men det fanns mycket att kolla på ändå även för en mycket trött hund










Om inte matte har hört något från ortopeden på måndag så kommer Robban att köra henne till akuten för smärtorna och domningarna blir bara allt värre..Det har nu gått tre veckor sedan magnetröntgen. Matte kan inte gå ut med mig längre.....

Lena och hennes dotter gick ju en kvällspromenad med mig igår kväll och Lena tog några bilder....










Nu har jag bråttom in till matte men annars fick jag jättemycket beröm för att jag hade gått så snällt med dem....











Iris har roat sig med att flytta runt på olika fönsterbrädor idag.....



Här ligger hon utsträckt i mattes och mitt sovrum...



...och här sitter hon i rummet där Albin sover och på morgnarna ligger hon alltid i köksfönstret....





...när hon inte dricker vatten








Matte fick ett paket idag som innehöll en massa spännande dvd-filmer av en mycket snäll och omtänksam fb-vän som matte lärde känna genom vovve.net för många år sedan och nu hållit kontakt med genom fb. De har träffats en gång, en helg för cirka 6-7 år sedan då hennes söta o mycket trevliga chihuahuatik Billie gick en kurs i kantarellsök för matte....Många har förutfattade meningar om att små dvärghundar inte kan användas till något annat än som sällskap men där bevisade Billie hur fel de har...Hon var mycket duktig och läraktig....

Så otroligt snällt av henne att skicka dessa filmer då matte inte kan göra mycket annat än att halvligga i soffan stor del av dagarna och kvällarna även om hon försöker röra på sig så gott det går. De här filmerna lär räcka ett långt tag framöver....Tusen tack, säger matte som gillar deckare och kriminalserier...













Nu väntar jag på att Robban och Albin ska komma för att gå kvällsrundan med mig. Robban och Lena ska på födelsedagskalas i kväll så vi skulle gå lite tidigare.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar