"Twingly statistik"

måndag 10 juli 2017

Lugn trist helg....vaktig...väntans tider...





Den här helgen har inte alls varit rolig. I lördags regnade dagen bort så då tog vi bara nödvändiga promenader med Robban. Igår gick han morgonrundan med oss som vanligt.

Sedan tog han Albin med sig för han skulle röja upp i trädgården. Han hade lånat en röjsåg för att få bort en hel del buskage. Och vad hände, jo han glömde bort mig så matte var tvungen att gå ut med mig vid lunchdags. Det gick inte fort och jag är förvånad över att vi kunde gå en kort rastrunda överhuvudtaget..


Rastrunda i snigelfart




Vilopaus





Jag tyckte att det var tyst och tomt ute men där kommer faktiskt en schäfer. Tror inte att jag har sett honom tidigare...













Man kan tro att Iris vaktar sina nytvättade handdukar....




...men det är mig hon håller koll på. Hon blev väl förvånad över att jag ligger ute på balkongen för det händer aldrig



....men nu satt matte så länge ute på balkongen så jag kunde inte låta bli att gå ut dit till slut










Robban har förstås tagit alla promenader med Albin och mig idag. Han höll på att skämmas ögonen ur sig då jag utan någon som helst anledning plötsligt skällde ut och skrämde en man som vi mötte på gångvägen. Karln hoppade högt för han var ju inte heller beredd på det plötsliga utfallet, lika lite som Robban var det. Robban blev arg på mig och sa att jag inte behöver vakta varken honom eller Albin. Självklart skvallrade han för matte. Hon har ju märkt att jag har blivit mer vaktig av mig så hon är beredd när människor kommer för nära eller plötsligt dyker upp. I och för sig så gör jag ju inget annat än skrämmer dem men det är något som matte inte alls gillar och säger att jag ska lägga av med.









Nu är Robban och Lena hos hennes föräldrar och äter middag. Han lämnade kvar Albin så att han kunde få sin kvällsmat här.



Här ser man varför matte måste dammsuga varje dag. Mattan är full med hund- och katthår och det för att matte inte klarade av att dammsuga tidigare idag.....









Matte pratade med ortopedmottagningen i Västerås i morse och det blev hon ju inte klokare av. De hade fått och registrerat remissen för två veckor sedan men inte läst den ännu för de har så få läkare nu i semestertider. De kunde inte svara på hur länge det dröjer innan någon läkare läser igenom remissen och kallar till undersökning heller? Det enda råd den trevliga sköterskan kunde ge var att matte skulle kontakta sin husläkare för smärtstillande. När matte sa att hennes läkare inte vågar skriva ut något eftersom hon är allergisk för så många mediciner så fanns inget annat att göra annat än att vänta på kallelsen och det kan alltså ta lång tid innan den kommer. 

Matte vägrar att åka till akuten och sitta där i timmar för att träffa någon AT-läkare som inte heller kan hjälpa henne. Robban höll faktiskt med henne. Så är sjukvården av idag....



...och ger djävulska smärtor och domningar i framför allt i ländrygg, höger ben och höft på matte och det dygnet runt














Som omväxling till att kolla på film så är det fotboll i kväll som matte förstås måste se. Djurgården möter Sundsvall och vi får väl hoppas på att det går bra för hemmalaget men man vet aldrig. Matte tycker att de är lite väl ojämna vad gäller spelet. Det är toppar och det är dalar...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar