"Twingly statistik"

måndag 1 januari 2018

Överlevde nyårsafton...half-wrap.....fullmåne




Robban rastade oss klockan 16.30 igår på nyårsafton efter att han och matte hade ätit nyårsmiddag hemma hos Lenas föräldrar. Självklart avfyrades raketer när vi kom ut och det nära oss så jag blev fullständigt panikslagen. Albin blev också rädd men det var nog mest för han såg hur jag reagerade. Jag hann kissa tack o lov för sedan gick jag inte ut något mer. 

Den här half-wrap-metoden är faktiskt effektiv. Jag blev lugnare och somnade en stund men jag var så uppskärrad innan så det var inte helt lätt att slappna av...Jag har ju Adaptil-halsband också sedan ett par veckor tillbaka och matte tycker att jag har blivit lugnare av det också. Det märks mest när det är mörkt ute för jag spänner mig inte lika mycket som tidigare. Jag förknippar mörkret med smällare......


Jag flyttade mig mellan duschrummet och vardagsrummet men när det värsta firandet satte igång var matte med mig inne i duschrummet.

Robban som skulle fortsätta nyårsfirandet hemma med Lena och hennes barn hade drabbats av en gräslig huvud- och nackvärk igen så han valde att gå till sängs tidigt här. Albin som sov i samma rum reagerade inte på alla fyrverkerier som avfyrades precis här utanför vårt hus runt tolvslaget men det gjorde jag




Leo lyssnar på fyrverkerierna som har brakat loss och undrade nog vad det var men gjorde inte en tillstymmelse till att vilja undersöka saken...



Om Leo var lugn så kan man säga att Iris var kolugn. Hon har inte reagerat på en enda smällare eller oväsen från fyrverkerier och raketer. Matte säger att Iris är modigast i hela djurflocken och det kan jag väl hålla med om....













Jag tyckte att det var läbbigt när jag var tvungen att gå morgonrundan i morse men matte tvingade mig runt. Jag var så rädd att det skulle smälla igen men det var lugnt...


Äntligen närmar vi oss hemmet. Det är på vår balkong som ljusslingan lyser..

Jag fick dubbla morgonrundor för Albin och Robban gick inte förrän framåt tiotiden och då fick jag följa med.. 












Ute på lunchpromenad




Albin och Robban väntar medan matte måste plocka upp efter mig



Trots att vi gick en längre promenad vid tolvtiden mötte vi inte en enda människa eller hund, ja inte ens en bil såg vi till. Snacka om att det var lugnt ute. Visst duggregnade det men ändå....



Lerigt och slaskigt, inte direkt något vinterväder



En kort vilopaus...














I natt är det fullmåne, närmare bestämt kl 03.25.29 och det förklarar att det har varit riktigt stökigt och våldsamt under nyårsfirandet, att plötsliga olyckor och bränder har uppstått. Starka känslor är igång...Ångest, humörsvängningar och rastlöshet är vanligt hos känsliga personer och djur.....Fullmånen påverkar ett par dygn före och ett par dygn efter klockslaget ...


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar