"Twingly statistik"

torsdag 18 januari 2018

Skogspromenad...viltspår




På förmiddagen gick Robban en lång skogspromenad med oss...



Kul med så mycket snö tycker jag men Albin är inte lika förtjust verkar det som....




Huvudet gick som en propeller på mig som vanligt medan Albin satte sig och filosoferade







Vi hör en hund som skäller men såg aldrig till någon




Jag har fått korn på något spännande...



Robban sa att det var harspår som jag hade fått vittring på. Om inte matte hade varit så rörelsehindrad så hade hon tränat mig i viltspår. Hon säger att jag skulle bli jätteduktig..





Till skillnad från Albin som inte alls verkar intresserad utan  bara står och kollar på omgivningen....














Under tiden vi var i skogen fick matte besök av arbetsterapeuten som hade med sig en toalettförhöjning med armstöd. Toastolen är ovanligt låg och jobbig även för en frisk vuxen person i medellängd. Nu blir det lättare för matte att  sätta sig och resa sig upp och framför allt för Robban som undrade om det har bott minimänniskor i den här lägenheten tidigare.


Armstöd som kan vikas fram och bak. Praktiskt!








Matte stängde in den sociala och envisa katten Iris i sovrummet medan arbetsterapeuten var här så att hon kunde få montera ihop toasitsen och prata med matte i fred utan att ha en katt klängandes i kläderna.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar