"Twingly statistik"

torsdag 18 april 2019

Duktig....promenader...påskhelg...





Matte tycker att hon har varit duktig och hunnit med mycket idag och det har hon väl med tanke på vad hon har kunnat göra den senaste tiden.

Robban var ju här redan 05.30 för att hinna gå morgonrundan med oss innan han skulle iväg och jobba och han har inte slutat ännu. Han skulle slutat klockan 18.00 men ringde nyss och sa att han blir sen.








Matte hade tvättstugan i morse och när hon var klar med den gick hon och jag till Ica....


Egentligen skulle matte storhandlat men eftersom Robban inte kunde hjälpa henne idag så var det bara ett par nödvändiga varor hon köpte men det tog sin lilla tid i alla fall för det var jättemycket kunder i butiken.....


Vi tog en omväg hem för att jag skulle få lite motion men jag var mest intresserad av alla dofter...



...både högt som lågt











Väl hemma så tog matte ut Albin på en runda..Här har han fått syn på en kamphund av okänd ras...




Han är väldigt uppmärksam på precis allting och står ofta och funderar över saker och ting..










Är det något som matte avskyr så är det att stryka men idag tog hon tag i det också och det bara för att hon var tvungen att stryka några påskdukar. 

Matte firar inte påsk eftersom det alltid har hänt något tråkigt, som sjukdom, skador eller dödsfall under varje påskhelg men vill i alla fall ha lite påskfint hemma så några dukar och lite pynt finns framme. Vi får väl hoppas på en bättre påskhelg i år!







Sedan var det dags för matte att städa. Ja, det hade hon ju gjort förstås även om det inte var påsk...Igår putsade hon fönstren på insidan för katterna har lämnat avtryck efter sig på rutorna men matte tänker anlita en fönsterputsfirma snart för att få fönstren putsade ordentligt både ut- och invändigt...








Och här ligger jag utanför Coop och väntar på matte som ville hämta ut en bok som hon har väntat på...Det var riktigt skönt och varmt i solen...




Jaha, den där stora svarta hunden har tydligen åsikter om att jag står här. Förresten har vi sett ovanligt mycket hundar ute idag. Kan det bero på vädret månntro?




Och nu undrade matte om jag var tvungen att sätta mig på trottoaren och bajsa?...och det var jag...




Albin fick förstås en runda på eftermiddagen han också...








Och i kväll gäller det, vinna eller försvinna för Djurgården då de möter Färjestad i den 7:e och sista matchen. Matte har inga förhoppningar om DIF-vinst eftersom laget tycks ha tappat allt spel de sista matcherna men mirakel har ju skett tidigare...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar