"Twingly statistik"

onsdag 10 april 2019

Snö...förkylning...penséer....kattslagsmål





Trodde inte mina ögon i morse då det hade kommit snö igen.








Matte har inte kunnat gå några rastrundor med oss för hon har feber och är dunderförkyld. Det är sällan och kan ta flera år innan matte blir förkyld men när hon blir det blir hon jättedålig. Enligt läkarna är det bättre att få en ordentlig förkylning någon gång ibland än att vara småsnorig jämt men med tanke på mattes övriga andningsproblem så är det här ingen bra kombination. Hon rosslar i luftrören som jag vet inte vad och så låter det som att hon har kikhosta för hon hostar oavbrutet dygnet runt...








Matte har bara kunnat gå ut på baksidan av huset och låtit oss kissa och sedan in igen. Albin lyfter ju benet på en gång mot något träd eller buske medan det tar lite längre tid för mig som vill nosa runt ett tag först....










Albin sitter så fint och väntar medan matte sätter på sig vinterjackan och kängorna.....









Idag delade hyresvärden ut penséer och blomjord till hyresgästerna här. Eftersom matte var för dålig för att gå dit så åkte snälla Lena och hämtade det när hon hade slutat jobba. Vi hann hälsa på henne en kort stund men hon hade bråttom då hon skulle vidare till Eskilstuna...










Iris har lagt beslag på mattes köksstol








Gammal bild på Leo och Iris och oftast är de så här sams



Precis när matte och jag hade lagt oss igår kväll så brakade helvetet lös i vardagsrummet. Katterna skrek och slogs så det stod härliga till. Jag skällde allt vad jag kunde för jag hatar bråk. När matte öppnade sovrumsdörren kom Iris rusande som ett jehu med Leo efter sig. Jag fick inte lägga mig i men matte fick stopp på katterna till slut. Hela hallmattan var täckt av vita pälstussar...

Vi vet inte vad som orsakade det hela. Katterna har bott här i tio år och brukar aldrig slåss. 







Match tre mellan Färjestad - Djurgården har startat. Det står 1-1 i matcher och bäst av sju är det som gäller. I kväll spelar de i Karlstad...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar