"Twingly statistik"

tisdag 23 april 2019

Påskhelgen....utskälld...spotta....trött...





Jaha, så överlevde vi den här påskhelgen också även om matte hade önskat att hon hade varit piggare nu när Robban har jobbat så mycket. Då tänkte hon mest på våra promenader....I och för sig var Robban ledig igår men då var han så trött så han sov halva dagen..Han gick morgonrundan med oss vid åttatiden. Matte sa till honom att lägga sig och vila en stund. Strax efter 14-tiden väckte hon honom så att han hann gå en promenad med oss innan Lena skulle komma hit. Matte bjöd dem båda två på god påskmiddag..

Vi har i alla fall haft ett underbart skönt väder hela helgen och det får man vara glad för...



Här fick jag nästan dra matte uppför sluttningen...




...och här blev jag riktigt utskälld av två små hundar. Och självklart skulle damen med hundarna stanna och prata med matte medan den ena hunden mest bjäbbade hela tiden. Så irriterande...Det visade sig att damen var dagmatte till de två små hanhundarna...




Här hittade jag ett jättegott ben men då fick jag beröm. Matte sa "Spotta" och jag spottade ut benet på en gång. Jag kan om jag vill...










Åt vilket håll ska vi gå månntro?








Här är jag riktigt sur....





...och det bara för att Albin vill att matte ska klappa honom hela tiden




...annars brukar han oftast ligga på sin lilla matta. Som vanligt gäspar han. Man kan tro att Albin är ständigt trött..










Trångt i soffan och retstickan Leo har lagt beslag på dynan som Iris gärna vill ligga på när matte inte sitter där



...bara Albin som saknas denna gång







Den här stilen har jag ofta när jag ligger i soffan och sover. Matte tycker att det ser obekvämt ut och att allt blod borde rinna ner i huvudet. Jag kan ligga så jättelänge...









Och här sitter jag utanför Torgkiosken. Jag trodde aldrig att matte skulle komma ut igen. Det visade sig att jättemånga skolelever var där för att handla på lunchrasten...Troligen ingen lockande mat i skolan idag heller....







I morse var jag jättetrött när Robban kom för att gå morgonrundan med oss. Klockan var ju inte sex ens och matte hade hållit mig vaken stor del av natten. Jag gick och la mig igen efter frukosten och det gjorde Albin också. Vi sov väl drygt en timme till...







Och i kväll är det finalspel 2 mellan Djurgården - Frölunda igen på ett fullsatt Globen. Kul! Men för både publik och spelare är det roligare att spela på Hovet men de vill väl få in så mycket publik som möjligt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar