"Twingly statistik"

fredag 5 april 2019

Stormvindar...revir....nyfiken




Idag blåste det riktigt hårt mellan varven så det blev bara kortare promenader. Matte var förresten helt slut redan efter tvättstugan och dammsugningen men vi var ju tvungna att gå ut....



Många spännande dofter finns det...




Det är ganska så folktomt ute



Vet inte vad Albin har fått syn på?



Idag var det ett evigt revirpinkande på honom...



....hann inte gå många steg förrän det var dags igen




...och igen



Lite läskig är den jättestora grävmaskinen på nära håll







Nästa promenad blev vid 14-tiden och då var det banne mig stormvindar...


De två dvärghundarna i grannhuset bjäbbar enormt när de får syn på mig. Deras husse blev smått irriterad hörde jag..




Ingen korv idag heller. Matte har nog ingen hemma tror jag..




Och vem har varit här då?



Nu har de slutat gräva så då kan Albin ta en närmare titt nyfiken som han alltid är. Kommunen installerar nya avrinningsrör så att inte vatten rinner in i garagen och det behövs nog. Marken sluttar ner en hel del här...




Allt måste undersökas noga








Tycker att det doftar gott. Någon granne lagar tydligen mat och jag som är så hungrig....





Matte har inte fixat i ordning balkongen ännu. Det har blåst för mycket kalla vindar






Iris ligger ofta och beundrar sig själv i spegeln...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar