"Twingly statistik"

torsdag 11 april 2019

Repris gårdagen....matrutiner...soffliggare...





Dagen blev som gårdagen. Ut och kissa och sedan in igen. Nu tar det förstås längre tid för mig än för Albin innan jag sätter mig för jag vill nosa runt en stund först och då brukar jag glömma bort varför jag är ute....



Det finns ju spännande dofter på många ställen....



...och här också. Måste undersökas innan jag kan koncentrera mig på toabesök som matte brukar påminna mig om




Albin lyssnar på ett gäng högljudda skolungdomar







Matte har inte kunnat göra mycket idag heller. Bara våra rastningar är ansträngande nog. Nog för att jag vaktar huset mer när matte är dålig än vad jag gör annars men Iris är banne mig värre. Hon är som en plåsterlapp på matte och vill inte att någon annan ska komma för nära. Jag blir förstås lite sotis men matte tycker att jag ska låta katten vara...Inte kul alls!








Vi har märkt en sak. När matte och vi är ensamma hemma så vill Albin äta sin mat i hallen men så fort Robban eller någon annan är här så ska han hatta runt och äta på olika ställen i bostaden...Märkligt!











Robban slutade lite tidigare idag så han var här redan vid 17-tiden. Då tog han en långpromenad med oss. Det var nog skönt för Albin att få sträcka på benen ordentligt men jag skulle gärna ligga i soffan dagen lång om jag fick...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar