"Twingly statistik"

söndag 14 april 2019

Rastrundor...diskussion...retsticka...



Idag har vi gått något längre rastrundor i halvklart väder, +8 grader och vindstilla. Riktigt skönt ute faktiskt. Robban jobbar mellan klockan 10 - 20 idag så det blir en långpromenad senare i kväll i stället...




Matte och jag hade en djupare diskussion som hon gick segrande ur. Jag hade hittat ett ben på gräsmattan som jag inte ville släppa men matte hade en annan åsikt så efter många om och men spottade jag ut det. Orättvist tycker jag....







Albin lyssnar nyfiket när matte pratar med en granne som står uppe på sin balkong





...och man ju undra hur länge det ska se ut så här framför garagen?



Albin och matte går oftast in genom källaringången när de har varit ute...






Oj, så mycket intressanta dofter det kommer fram så här på våren




...både högt som lågt




Leo är en riktig retsticka. Iris äter på fönsterbrädan på morgnarna för att överhuvudtaget få i sig någon frukost. Då ska givetvis Leo hoppa upp för att käka på ampelliljan






När sedan Iris går över till de övriga matskålarna så kommer Leo genast dit för att se så att hon inte tar någon mat som han vill ha och då tränger han bara undan henne...







Och i kväll gäller det för Färjestad - Djurgården. DIF leder med 3-1 i matcher. Skulle de vinna i kväll också är de klara för final men det blir svårt. De har hittills spelat över alla förväntningar med tanke på att så många av de bästa spelarna är skadade. Matchen går i Karlstad och Färjestad lär kriga för sitt liv...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar