"Twingly statistik"

måndag 1 april 2019

Ensam hemma...långpromenad....räkor..




Vi fick inte följa med när Robban och matte åkte till Arboga på förmiddagen för de åkte i Lenas dotters lilla Skoda. Bilen skulle till däckverkstaden för byte till sommardäck och Robban skulle ombesörja det eftersom dottern har dubbla jobb och därför inte har tid själv.

Både matte och Robban hade ärenden att göra i Arboga innan däckbytet så det tog tre timmar innan de var här hemma igen. Även om jag inte gillar att åka bil så var det trist att bara ligga och vänta på dem. När matte såg all reklam som låg innanför dörren så förstod hon att jag nog hade haft synpunkter på detta intrång så helt sysslolös hade jag nog inte varit, sa hon.










Robban tog genast en långpromenad med Albin och mig och det var riktigt skönt ute även om det fortfarande blåste en del kyliga vindar




Det var ganska så folktomt ute förutom att vi såg en del skolelever på fotbollsplanen




Självklart undersökte både Albin och jag intressanta dofter. Det finns det gott om...









Robban lagade middag idag och det blev fläskytterfilégratäng. Det riktigt stinker vitlök i hela lägenheten men den var tydligen jättegod, enligt matte. Jo, jag fick förstås några bitar fläskfilé i min kvällsmat...Så gott!








Gårdagens födelsedagsfirare ville förstås inte ha några räkor utan nöjde sig med sina Whiskas-godbitar. Däremot blev hennes brorsa Leo desto gladare och slukade räkorna i ett nafs. Matte sparade några till honom tills i kväll och det lär nog uppskattas...

Om det är någon som har lärt sig sommartiden redan så är det Leo. Högljutt ser han verkligen till att maten inte blir försenad...









Är det inte hockey så är det fotboll. Allsvenskan har börjat och i kväll spelar Djurgården - Sundsvall. Den matchen måste förstås matte se...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar