"Twingly statistik"

torsdag 2 januari 2020

Friska vindar/storm...vattenläcka...mjukisdjur...




Jag fick jättemycket beröm av matte när jag helt nonchalerade en liten ilsken hund som ville attackera mig när vi mötte den på mycket nära håll...




Idag har det blåst riktigt ordentligt med hårda kastvindar emellanåt och ju längre fram på dagen desto starkare blåst. Just nu låter det som rena stormvindarna utanför huset...



Vilopaus medan Robban måste fixa något med sin ena känga...



Soptunnetömning på gång vid äldreboendet och det intresserade Albin som var tvungen att stå här och glo en stund..Vad det nu är för intressant med det?



Vi har inte sett till många själar ute idag men där borta kommer liten hund till och den satte igång att bjäbba hysteriskt så fort den fick syn på oss...






Matte hade tvättstugan idag och det var väl tur. Robban hjälpte henne ner med all tvätt och han upptäckte av en tillfällighet att vatten läckte från ett rör i taket och ner på golvet i mangelrummet. Det var så pass vått så att man inte kunde gå in där. Det kan ju ha läckt vatten hela helgen för matte tror inte att någon har tvättat då. Hon ringde hyresvärden som var tacksam över att matte hade larmat dem. När Robban sedan skulle hämta upp den rena och torra tvätten så fanns hantverkare där för att åtgärda problemet.....









Matte har gett sig själv en kombinerad julklapp / födelsedags- och nyårspresent. Hon har bytt ut sin iPhone till den bättre modell med mer lagringsutrymme och bättre kamera..









Matte undrar och det gör nog Albin också varför jag måste strö en massa mjukisdjur omkring mig? Det är bara jag som leker med dem och de ligger precis överallt...Matte har allvarliga funderingar på om hon ska lära mig att städa efter mig. Hon tycker att det behövs men det tycker inte jag...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar