"Twingly statistik"

onsdag 1 januari 2020

Nyår....långpromenad....rutinbunden...




Jag tillbringade hela nyårsaftonkvällen och en bra bit in på natten inne i duschrummet. Jag var skiträdd men tuggtabletterna som matte köpte hjälpte ändå för jag fick inte samma panik som tidigare. Jag fick bara äta två tabletter så den första fick jag vid 19-tiden då det började smälla på riktigt. Den andra fick jag en halvtimme före midnatt innan det brakade loss ordentligt här utanför...


Vi kan alltså rekommendera Aptus relax till hundar som blir stressade, rädda och oroliga.







Robban tog med sig Albin hem till sig och Lena igår så han har sovit där i natt och det främst för att inte min panik ska smitta av sig på honom. Är jag orolig så blir Albin det också.  Deras katt Achmed som inte alls är van vid hundar gillar Albin och det antagligen för att han är så försiktig. Albin fick till och med pussa honom på huvudet.








Det var helt tyst och folktomt ute  när matte och jag tog morgonrundan vid åttatiden i morse...Jag hade ju inte varit ute sedan strax före 18 igår så det var skönt att få komma ut...







Är ute på långpromenad. det är varmt men blåsigt...Tror stans alla hundar ska rastas just nu...



Albin har fått syn på en boxer som går framför oss...



...och så de två bjäbbande dvärghundarna förstås




...och vem är det som kommer därborta? Ser ut som en hund modell större



Albin vet inte riktigt hur han ska reagera när han får syn på en labbe?




Här hade han kunnat stått hur länge som helst om hade fått det. Måste ha varit riktigt intressant...






Är så trött efter denna nyårshelg....





....och det är Albin också. Han blev lite orolig när det smällde som värst men inte mer än att han både kunde äta och gå ut för att rastas igår kväll. Däremot är han mycket rutinbunden och kvällstrött och gillar inte när rutinerna bryts så han lär nog sova djupt i natt....






God fortsättning på....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar