"Twingly statistik"

tisdag 21 januari 2020

Tidig morgonrunda...smällare...snigelfart....sol




Matte såg fel på klockan i morse. Hon trodde att klockan var sju när den bara var sex och inte det ens. Och jag som sov så skönt vaknade förstås när hon steg upp så det blev en ganska så tidig morgonrunda i mörkret....






När vi sedan skulle ta långpromenaden hann vi bara komma ut när någon idiotisk unge slängde iväg en smällare. Jag blev förstås jätteskraj och ville gå hem igen men det fick jag förstås inte. 




Fasiken, jag gillade inte alls att vara ute även om jag inte hörde någon mer smäll. Man ju aldrig vad som kan hända?




Och inte nog med att jag var tvungen att gå runt hela långrundan utan vi hamnade bakom en förskolegrupp med barnvagnar och med väldigt små barn i bredd och dessa gick i snigelfart. Vi kom inte förbi med elrullstolen så jag fick gå i myrsteg efter dem en lång sträcka. Inte kul när man är stressad. Till slut tog förskolelärarna barnen åt sidan så att vi kom förbi. Tack för det!



När vi äntligen har passerat gruppen ställer sig Albin och gäspar





Matte har suttit vid datorn större delen av dagen så Robban har tagit övriga promenader med oss..Det har varit riktigt skönt väder ute. Det kändes som vår i solen och värmen...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar