"Twingly statistik"

torsdag 16 januari 2020

Stormvindar...skjutbana...rädd...arg





Morgonrunda och fortfarande mycket hård blåst. Undrar hur länge det här ska pågå?







Och när vi var ute på långpromenaden ett par timmar senare så började de att skjuta på skjutbanan och inte lite heller, ena skottsalvan efter den andra. Långt hade vi inte heller kommit på promenaden men matte tvingade mig att fortsätta. Fy, vad rädd jag var...


Till och med Albin reagerade på de höga och intensiva skotten...



Tror att Albin också ville vända och gå hem eftersom skotten ekade i området....men icke, vi skulle fortsätta som om ingenting hade hänt... 



Och inte nog med det utan vi stannade till vid apoteket idag igen. Nu var det Robban som skulle hämta ut sin medicin. Jag skakade fortfarande....




Robban var inte ensam inne på apoteket så det dröjde en stund innan han kom ut. Inte bara jag utan även Albin tyckte att det var obehagligt att sitta där och vänta även om vi hade sällskap av matte.



Och tror ni inte att vi tog omvägen till Ica också. Robban fick gå in och köpa tomater som matte skulle ha till middagen och det blev ugnsstekt falukorv.






Efter nervspänningen har jag mer eller mindre sovit hela dagen. Nu är det dags att gå ut igen men jag har ingen större lust





Den enda gången jag reagerade och det ordentligt var när brevbäraren ringde på dörren för att lämna ett bokpaket till matte. Jag blev jättearg men han brydde sig inte ett skvatt om mig men det gjorde matte som tycker att det är helt onödigt av mig att bete mig på det viset.. 






I kväll är det match mellan Djurgården - Linköping. DIF är så ojämna på grund av alla skador så matchen kan sluta hur som helst men vi får väl hoppas att det går bra...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar