"Twingly statistik"

söndag 12 januari 2020

Mycket blåsig helg...ringdans



När matte och jag tar morgonrundorna klockan åtta på helgerna är vi oftast helt ensamma ute....



...men i morse var även den vita katten ute. Han är så lik Leo så förut trodde jag att han hade smitit ut



Det ljusnar fort under promenaden....




...så fin himmel






Idag blåste det rejält under långpromenaden men det var inte i närheten av stormvindarna igår. Då var det inte kul alls...






Varken igår eller idag såg vi till några hundar mer än att vi idag mötte en "kamphund", modell större. Kvinnan vek dock av med sin hund när hon fick syn på oss...



Väntar medan Albin är på toa...




Och som vanligt avslutade vi med ett stopp vid Ica. Matte skickade in Robban att köpa en grillad kyckling..





På eftermiddagen anordnades det ringdans runt den stora granen på torget. Där fanns även fiskdamm för barnen. Det var en hel del folk men matte tyckte dock att det verkade vara fler äldre människor än barn som roade sig... 

Överhuvudtaget så är det mest pensionärer som vi har mött ute i helgen. Unga människor lyser med sin frånvaro..






Robban tycker inte om och han fattar inte varför jag ligger och sover på detta vis men jag tycker att det är skönt...

Han står i hallen och ropar på mig för att vi ska gå ut men jag har ingen större lust och det har inte Albin heller för han gillar inte  när det blåser och det är mörkt ute








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar