"Twingly statistik"

fredag 10 januari 2020

Promenader....sol...tvätt....fullmåne/månförmörkelse






Idag har Robban tagit alla promenaderna med oss. Skönt väder även om det var kyligare än vanligt...







Efter frukosten åkte vi till Köping för matte skulle till tandläkaren för den årliga kontrollen av sina tänder. Hon hade inga hål denna gång heller. Mattes tandkött blöder lätt men hon hade ingen tandköttinflammation utan det beror troligen på hennes mediciner. Tandläkaren sa att allt såg fint ut och det var ju bra. Så stor kostnad blev det inte heller eftersom matte fick tandvårdsbidraget på 600 kr och det för att hon använder astmamediciner och magmediciner som ger muntorrhet..








Direkt efter att vi hade kommit hem gick vi långpromenaden med Robban. Att jag hade täcket på mig beror på att jag inte skulle frysa medan jag väntade i bilen då matte var hos tandläkaren. Nu blev det ett snabbt besök men det kunde vi ju inte veta i förväg. Albin har mycket tjockare underull och fryser inte så lätt och dessutom vägrar han att ha täcke på sig....




Solen tittade fram idag och det var riktigt riktigt skönt




Albin har fått syn på "kamphund" som närmar sig oss och han verkar inte helt veta hur han ska bete sig? Jo, han skötte sig bra...



Medan vi var ute på långpromenad var matte i tvättstugan. Först hade förstås Robban kånkat ner all tvätt och han fick också hämta upp den senare när den hade torkat...




Matte hade även tvättat mitt kära mjukisdjur, bävern eftersom någon av katterna, troligtvis Iris hade spytt ner den häromdagen. Jag blev lite misstänksam när matte gav mig den för den luktade inte som vanligt. Hon har säkert haft sköljmedel i maskinen.







Nu väntar jag på att Robban ska komma tillbaka. Han skulle uträtta ett ärende och tog då Albin med sig....







Det är fullmåne och samtidigt månförmörkelse. Starka känslor är i omlopp. Hem, familj och nära vänner betyder mycket och är i fokus just nu. Om du inte är nöjd med din livssituation så är det dags att ta itu med en förändring nu, oavsett vad det gäller, hem, jobb, livsstil etc. Var optimistisk och tänk positivt om framtiden! Meditera gärna!

Som vanligt vid fullmåne gäller det att se upp i trafiken och vara försiktig med eld. Oväntade dramatiska situationer kan hastigt uppstå!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar