"Twingly statistik"

måndag 25 januari 2021

Omväxlande väder....

 


Det var fortfarande barmark i morse men det kändes att snön var på väg...



Vilket oväsen det var på sopbilen där borta...




Matte ville inte att jag skulle dra iväg någonstans så hon satte fast kopplet i styret medan hon plockade upp efter mig. Här kan det komma cyklister, elrullstolar, förskolegrupper m.m och jag brukar inte se mig för när jag har fått vittring på något...



Sedan var det Albins tur att få sin runda....Robban jobbar...



Albin kollar in en traktor som åker och sandar på en gångväg en bit bort..Han är ju så fascinerad av alla arbetsfordon...



Och så var det dags att gäspa igen. Han är väl trött på att matte stannar stup i ett för att torka ögon och näsa...





Innan matte tog långpromenaden med Albin var hon upp till Ica och handlade innan butiken blir full av kunder.....



Matte stannade till när en hundägare dök upp med två mellanstora unghundar, den ena vildare än den andra. De slet och drog i kopplen åt varsitt håll och när de fick syn på Albin skulle de förstås till honom. Matte väntade tills ägaren hade fått med sig hundarna en bit bort och sedan valde matte en annan promenadväg än den vanliga...



Albin kollar in en karl som kommer åt deras håll. Albin har en tendens till att alltid stirra ut folk som han möter...



Det är lång kö utanför apoteket. Albin håller koll på allt..





Och så var det min tur att gå ut...



Vi hade en sån himla tur eller rättare sagt så hade matte det för precis när vi kom hem så började det att snöa och sedan har det gjort det hela dagen. 


Robban kom nyss från jobbet och tog ut Albin och mig på en kortare promenad. Albin ville busa i snön hela tiden, så jag skällde ut honom. Jag är inte så mycket för stoj och bus....






Robban fick följa med en patient till Västerås sjukhus idag. Patienten skulle genomgå en mycket avancerad och ovanlig undersökning. Robban fick en mycket intressant och lärorik undervisning av överläkaren, medan han under tiden hjälpte patienten som hade det desto jobbigare. 

När han efter många timmar kommer tillbaka till avdelningen med patienten möts han av värsta kaoset. Hade Robban kommit 10 minuter senare hade patienten varit död. Hans kunskaper från akutsjukvården under så många år, gjorde att han visste precis vad som måste göras och det fort som ögat. Han fick dirigera både läkare och sköterskor som sedan undrar varför inte Robban vidareutbildar sig? 

Nackdelen med personal på olika sjukavdelningar är att de inte har någon utbildning i akutsjukvård, om något akut och dramatiskt plötsligt inträffar och ännu värre är väl att de inte får ta hjälp av akutpersonal eller annan avdelningsläkare förutom vid hjärtstopp. Verkar ju vansinnigt!

En händelserik dag för Robban som inte har hunnit äta någonting på hela dagen, utan hade matlådan med sig hem igen. Nu skulle han till Lenas föräldrar och få middag och i morgon är han ledig...
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar